• سه‌شنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1401033121910
  • خبرنگار : 71603

رییس جهاد دانشگاهی در بازدید از بخش‌های مختلف ایسنا تاکید کرد؛

ارتقاء فعالیت‌های ایسنا بر اساس فناوری‌های نوین رسانه‌ای/ایسنا سرمایه و افتخار جهاددانشگاهی است

ارتقاء فعالیت‌های ایسنا بر اساس فناوری‌های نوین رسانه‌ای/ایسنا سرمایه و افتخار جهاددانشگاهی است

دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی، رییس جهاد دانشگاهی صبح امروز با حضور در جلسه هیات مدیره خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از بخش‌های مختلف این خبرگزاری بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رییس جهاددانشگاهی در جلسه هیات مدیره خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) که صبح امروز (سه‌شنبه  ۳۱ خردادماه ) در این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری خطاب به ایسنا که فرمودند "اخبار خوب، مفید و امیدبخش مخابره کنید." اظهار کرد: مرجع و سیاست من هم برای ایسنا همین شعار مقام معظم رهبری است و باید توجه داشت که یک خبر خوب، مفید و یا امیدبخش هست یا خیر؟ ایسنا سرمایه و افتخار جهاددانشگاهی و بسیار ارزشمند است و در نظر داریم برای آن خط‌مشی متعالی ایجاد کنیم تا یک رسانه نسل جدید شود.

رییس جهاددانشگاهی در این جلسه با بیان اینکه ایسنا در زمان شروع فعالیت تغییر پارادایم داد و خبرگزاری تِلکسی را به یک خبرگزاری دیجیتال تبدیل کرد و از سایر رسانه‌ها پیش افتاد گفت: باید بدانیم جوان‌ترها نیز اکنون با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین رسانه‌ای و تولید محتواهای جدید به دنبال تغییر پارادایم هستند و بعید نیست که در آینده در نهادی دیگر حتی یک  "ایسنا پلاس" ایجاد شود.

وی با بیان اینکه فضای فعالیت ایسنا دانشجویی طراحی‌شده و هنوز دانشجویی مانده است ادامه داد: اما باید بدانیم خبرنگاری که ۲۰ سال پیش دانشجو بوده الان می‌تواند به یک مدیر عالی تبدیل شود، ولی رشد مدیریتی در ایسنا آن‌چنان‌که باید اتفاق نیفتاده و این خبرگزاری رشد کافی مدیریتی نداشته است.  

دکتر دهقانی فیروزآبادی با طرح این سؤال که آیا ما هنوز ایسنا را باید به‌عنوان یک رسانه دانشجویی بشناسیم و یا اینکه درگذشته استارت‌آپی بوده که الان بزرگ‌شده و به‌عنوان یک خبرگزاری حرفه‌ای است گفت: باید در این خصوص تصمیم گرفت که آیا ایسنا را یک خبرگزاری دانشجویی بدانیم یا یک خبرگزاری رسمی که مسئولیت بزرگی به گردن آن است.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه هم‌اکنون فضای دانشجویی تغییر کرده ادامه داد: اگر یک خبرگزاری، دانشجویی باشد باید ملاک‌های دیگری را هم برای آن در نظر بگیریم، ولی باید بدانیم الان زمانی رسیده که در حوزه خبر و محتوا تغییرهایی ایجادشده و بعضاً برخی رسانه‌های دیجیتال گوی سبقت را از خبرگزاری‌ها ربوده‌اند.

وی با اشاره به فضایی که ایسنا در آن تشکیل شد و بیان اینکه در آن سال‌ها فضای توسعه سیاسی در دانشگاه‌ها حاکم بود و دانشجوها یکی از پیشتازان حوزه فتوحات فضای سیاسی کشور بودند، ادامه داد: اما در حال حاضر فضای علاقه‌مندی دانشجویان و جوانان به سمتی رفته که کمتر به موضوعات سیاسی و اجتماعی تمایل دارند و علاقه آنها اقتصاد، کسب‌وکار، شغل و علم و دانش است و اگر حوزه سیاست، حکمرانی و اجتماعی نیز موردعلاقه آنها باشد به موضوعات اقتصادی کسب‌وکار ربط پیدا می‌کند.

رییس جهاددانشگاهی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اصل مستقل بودن خبرگزاری ایسنا گفت: خیلی از اتفاقاتی که در کشور می‌افتد به این دلیل است که برخی مسئولان حواسشان به جایگاهشان نیست که این مشکلاتی را برای رسانه ایجاد می‌کند، اما ایسنا باید توجه داشته باشد رسانه‌ای که در مرجعیت قرار می‌گیرد، اگر خطا داشته باشد این خطا کاملاً بزرگ و پررنگ می‌شود، پس ایسنا نباید هیچ‌گاه خود را با رسانه‌های دیگر مقایسه کند و باید سعی کند تا جایی که ممکن است خطا نکند.

دکتر دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر این‌که از ایسنا توقع نداریم روابط عمومی جهاددانشگاهی باشد، ادامه داد: اما این نکته باید معلوم شود که ایسنا چه جزئی از جهاد است، باید دانست که ایسنا یک خبرگزاری وابسته به جهاددانشگاهی است، باید رگه‌هایی از مأموریت کلان جهاددانشگاهی در ایسنا وجود داشته باشد.

دکتر دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه ان‌شاءالله ایسنای عزیز یک تعالی جدید پیدا کند، تصریح کرد: قطعاً نباید این اجازه داده شود که ایسنا به نهادهای دیگر انتقال داده شود ، زیرا ایسنا متعلق به جهاددانشگاهی است. البته باید با حفظ استقلال، یک سری ترقی‌ها و نوآوری‌هایی در ایسنا به وجود بیاید و افکار جدید به ایسنا تزریق شود .

به گزارش ایسنا، در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه‌ هیات امنای جهاد دانشگاهی، دکتر "روح‌الله دهقانی فیروزآبادی" به عنوان گزینه پیشنهادی اعضای هیات امنا برای ریاست این نهاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شد.

در جلسه ۳ خرداد ماه ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ریاست دکتر دهقانی فیرورزآبادی در جهاد دانشگاهی به تصویب نهایی این شورا رسید و در نهایت، این مصوبه در تاریخ ۸ خرداد ماه سال جاری توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

مراسم معارفه رئیس جدید جهاد دانشگاهی نیز در تاریخ ۲۲ خرداد ماه سال جاری در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد. 

دکتر دهقانی فیروز آبادی از زمان قبول این مسئولیت، بازدید از مراکز، پژوشگاه‌ها و مراکز وابسته به جهاد دانشگاهی را آغاز کرده است که در ادامه آن صبح امروز (سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱) از بخش‌های مختلف ایسنا بازدید و با خبرنگاران و مدیران بخش‌های مختلف خبری گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این بازدید نیز جلسه هیات مدیره ایسنا با حضور اعضا و مهمانانی شامل دکتر روح‌الله دهقانی فیروز آبادی، رئیس جهاد دانشگاهی؛ مهندس علیرضا زجاجی، مدیرکل حوزه ریاست جهاد دانشگاهی؛ دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو، سرپرست پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی؛ دکتر جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی؛ علی متقیان مدیر عامل ایسنا، دکتر عبدالحمید احمدی، عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی و دکتر ابوالقاسم رئیسی، مدیر کل روابط عمومی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha