• سه‌شنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1401033122337
  • منبع : ارتش جمهوری اسلامی ایران

امیر سرتیپ ولی وند: آمادگی پذیرش دانشجو از کشور صربستان را داریم

امیر سرتیپ ولی وند: آمادگی پذیرش دانشجو از کشور صربستان را داریم

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در دیدار با هیئت نظامی دانشگاه دفاع ملی صربستان گفت: از ارتباط با کشورهای مستقل در سراسر جهان استقبال می کنیم و آمادگی پذیرش دانشجو از کشور صربستان را داریم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ حسین ولیوند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در بازدید هیئت نظامی دانشگاه دفاع ملی صربستان از این دانشگاه که صبح امروز ( سه شنبه) انجام شد، گفت: از ارتباط با کشورهای مستقل در سراسر دنیا استقبال می کنیم بویژه کشورهایی که در حوزه های دفاعی و نظامی پیشینه خوبی دارند کما اینکه کشور صربستان نیز در جنگ جهانی دوم سابقه داشته و ما نیز در جنگ تحمیلی ۸ ساله با عراق سابقه خوبی در حوزه دفاعی و نظامی داشته ایم. 
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص دانشگاه فرماندهی و ستاد و رشته‌های تخصصی و تحصیلی و روند آموزشی و پژوهشی این دانشگاه گفت: دافوس ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدیمی ترین دانشگاه ایران در حوزه آموزش و تعلیم افسران از ارتش و سایر نیروهای مسلح کشورمان و کشورهای دوست و هم‌پیمان تجربه خوبی داشته و آموزش های به روزی دارد.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر از کشورهای دوست و هم پیمان از جمله هند، پاکستان، قزاقستان و عراق دانشجوی خارجی داریم و آمادگی داریم از کشور صربستان نیز پذیرش دانشجو داشته باشیم و دوره های آموزش زبان فارسی را برای دانشجویان اعزامی برگزار کنیم.
در ادامه این دیدار، سرهنگ ایوان ولیچ، معاون علمی و پژوهشی دانشگاه دفاع ملی جمهوری صربستان و سرپرست هیات اعزامی این کشور ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: آموزش های نظامی در کشور ما نیز قدمت طولانی دارد  و از آنجا که آموزش‌های انجام شده در کشور شما شباهت بسیاری با آموزش های نظامی در کشور ما دارد امیدواریم بتوانیم در عرصه دفاعی و تبادل و اعزام دانشجو و توسعه همکاری‌ها گام‌های خوبی برداریم.
در پایان این دیدار هیات صربستانی از اماکن مختلف دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله مرکز بازی جنگ، دانشکده فرماندهی و ستاد، دانشکده پشتیبانی و ستاد و موزه جنگ این دانشگاه بازدید کردند.

هیأت علمی نظامی جمهوری صربستان به ریاست سرهنگ «ایوان ولیچ» معاون علمی و پژوهشی دانشگاه دفاع ملی ایک کشور امروز (سه‌شنبه) با حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس ارتش) ضمن دیدار با فرمانده دافوس، از بخش‌های مختلف این دانشگاه از جمله دانشکده فرماندهی و ستاد، دانشکده جنگ، مرکز بازی جنگ، دانشکده پشتیبانی و ستاد و موزه دافوس بازدید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha