• چهارشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401040100170
  • خبرنگار : 50180

یک مسئول:

کلینیک‌های حیوانات خانگی خطری برای سلامت شهروندان ندارند

کلینیک‌های حیوانات خانگی خطری برای سلامت شهروندان ندارند

ایسنا/کرمانشاه رئیس شورای نظام دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: کلینیک‌های حیوانات خانگی خطری برای سلامت شهروندان ندارند.

 کامیار محمدزاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت چند کلینیک اختصاصی حیوانات خانگی در سطح شهر کرمانشاه،گفت: گرچه از نظر قانونی منعی برای صدور پروانه فعالیت کلینیک حیوانات خانگی در سطح شهرها وجود ندارد، اما در راستای احترام به حقوق جامعه، هر کجا این کلینیک‌ها مزاحم شهروندان بوده‌اند، سعی کردیم آنها را جابجا کنیم.

محمدزاده با بیان اینکه هیچکدام از کلینیک‌های حیوانات خانگی اجازه بستری حیوانات بیمار را ندارند، گفت: ارائه خدمات در این مراکز محدود به خدمات سرپایی است، لذا هیچ خطری سلامت شهروندان را به واسطه فعالیت کلینیک‌های حیوانات خانگی در محدوده شهر تهدید نمی کند.

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد: اگر دسترسی جامعه به کلینیک حیوانات خانگی محدود و این کلینیک ها به حاشیه برده شوند، عملا بهداشت جامعه را به خطر انداخته ایم.

وی در ادامه با انتقاد از دخالت‌های افراد غیرمجاز در حرفه دامپزشکی، گفت: در درمانگاه‌ها و دیگر بخش‌های دامپزشکی استان شاهد دخالت افراد غیرمجاز در حوزه کار دامپزشکان هستیم که خطرناک است.

محمدزاده تاکید کرد: دخالت‌ افراد غیرمجاز در کنار اینکه فرصت اشتغال را از دامپزشکان می گیرد، می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در حوزه بهداشت و سلامت جامعه شود.

وی ادامه داد: حدود هزار بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که دخالت افراد غیرمتخصص در حوزه دامپزشکی می تواند مشکلات فراوانی را متوجه سلامت جامعه و جمعیت دامی استان کند.

محمدزاده با تاکید بر اینکه صنعت دام و طیور جزو صنایع پایه و تاثیرگذار در اقتصاد استان است، تاکید کرد: در جهت پیشگیری موثر و همچنین مقابله به موقع با بیماریهای دام و طیور، وجود مراکز متعدد حوزه دامپزشکی در استان ضروری است.

محمدزاده در ادامه با اشاره به فعالیت 220 کلینیک و داروخانه دامپزشکی در استان، گفت: در استان کرمانشاه 100 کلینیک و 120 داروخانه دامپزشکی فعال است.

چندی پیش دادستان کرمانشاه در پی درخواست شهروندان، مجموعه دامپزشکی را مکلف به انتقال کلینیک های دامپزشکی از مناطق مسکونی و پرجمعیت به مناطق حاشیه ای کرده بود.


انتهای پیام


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha