• چهارشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401040100379
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

فراوانی کدام جرم‌ها در خراسان جنوبی بیشتر است؟

فراوانی کدام جرم‌ها در خراسان جنوبی بیشتر است؟

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سطح استان ۱۵۱۶ نفر در زمینه پیشگیری از وقوع جرم جذب شده‌اند، تصریح کرد: ۲۱ درصد از فراوانی جرائم موجود در استان مربوط به بحث مواد مخدر، ۱۱ درصد از جرائم مربوط به سرقت‌های خُرد و ۱۰ درصد مربوط به توهین‌ها است.

حجت الاسلام علی موحدی راد، امروز چهارشنبه یکم تیرماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامی از طریق «جهاد تبیین» باید برای ملت ایران به خصوص نسل جوان بیان شود و مسئولان باید به دنبال ایجاد امید در دل مردم باشند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری طی دو سال اخیر بر روی موضوع «جهاد تبیین» تاکیدات بسیاری داشتند، افزود: کمبودها و مشکلاتی در کشور وجود دارد، اما مسئولان علاوه بر رفع نواقص و مشکلات باید به دنبال بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز باشند.

وی با بیان اینکه بدانید دشمنان اسلام به دنبال ایجاد ناامیدی و یاس و انداختن فاصله بین مردم و شهدا و نظام هستند، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۵۸ هزار پرونده قضایی وارد دادگستری‌های خراسان‌جنوبی شده بود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این میزان نسبت به سال ۹۹ حدود ۴.۵ درصد افزایش داشته و آسیب‌های مربوط به مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها وارد جامعه می‌شود، بیان کرد: در سال گذشته ۲۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان داشتیم که نزدیک ۴۰ درصد از این پرونده‌ها به سازش ختم شده است و صدور رای نداشتیم.

وی گفت: در قانون آمده است که مجازات باید شخصی باشد و در بحث زندان متاسفانه یک مجازات خانوادگی داریم و با توجه به سند تحول قضایی و تاکیدات مقام معظم رهبری سال گذشته ۶۸۱ پرونده در استان تعلیق مجازات داشتیم و ۲۰۱ پرونده نیز تعلیق شد.

موحدی راد ادامه داد: در سال گذشته ۶۱۶ مورد از طریق پابند الکترونیک داشتیم که از آزادی مشروط استفاده کنند و ۱۷ نفر نیز به جای معرفی به زندان به دستگاه‌های خدمات رسان عمومی برای خدمت کردن معرفی کردیم و ۹۲۱ نفر به جزای نقدی محکوم شدند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۳۵ هزار تردد در دستگاه قضایی استان داشتیم، تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده اعتماد و اطمینان مردم به دستگاه قضایی است.

وی به ارائه خدمات قضایی در روستاها و مناطق مرزی استان اشاره کرد و گفت: مقرر شده است طی هفته قوه قضاییه در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور به صورت امتحانی در یک اقدام جهادی، دفاتر خدمات قضایی در مناطق روستایی و صعب العبور تردد داشته باشند تا به مشکلات قضایی افراد پاسخ بدهند.

موحدی راد اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و لزوم اجرای دادگاه های آنلاین و غیرحضوری طی سال گذشته شاهد برگزاری بیش از ۴۶ هزار و ۸۰۰ جلسه آنلاین دادرسی در استان بودیم و بیش از ۴۸ هزار پرونده در استان به صورت الکترونیک ثبت شده است.

وی در خصوص توقیف کالاهای قاچاق توقیف شده در انبارهای سازمان فروش اموال تملیکی استان گفت: در این راستا پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه موبایل و تبلت سال گذشته با قیمت پایین در اختیار نیازمندان و دانش آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفت و ۳۶۰ هزار دست پوشاک نیز به نیازمندان اهدا شد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۱۴۷ نفر زندانی جرائم غیر عمد سال گذشته در استان با کمک خیرین آزاد شدند، اظهار کرد: یک هزار و ۲۵۸ خانوار زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار گرفته اند و بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت تامین بسته های معیشتی این خانوارها در استان هزینه شد.

موحدی راد با بیان اینکه در سال گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ سند برای اشخاص صادر شد، ادامه داد: در این راستا توانستیم رتبه اول را در کشور کسب کنیم و بیش از ۱۴ میلیون هکتار از اراضی دولتی نیز طی سال گذشته در استان سند صادر شد و در زمینه صدور اسناد در روستاها نیز اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: ۱۶ هزار مورد معاینه در پزشکی قانونی استان طی سال گذشته داشتیم که این میزان متاسفانه ۲۴ درصد افزایش داشته است و در زمینه سقط جنین آمار در استان کاهشی است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی در مورد فعالیت اندرزگاه قرآنی، تصریح کرد: در استان خراسان‌جنوبی ۴۰۷ نفر حافظ قرآن کریم شدند و اقدامات فرهنگی خوبی در زندان‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حال انجام است.

مهم‌ترین شاخصه انقلاب اسلامی، عدالت است

حجت الاسلام سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند نیز اظهار کرد: مهم‌ترین شاخصه انقلاب اسلامی بحث عدالت است.

وی بیان کرد: عدالت، جبهه انقلاب ما است و دشمنان آگاه و دوستان نادان و جاهل نیز با مکر و حیله خود به دنبال ایجاد فساد هستند تا آن هدف تحقق پیدا نکند و جنگ اصلی بین انقلاب اسلامی و غرب همین است.

وی با اشاره به اینکه نه تنها دولتمردان بلکه هر فرد مسلمان باید هم خواستار و هم مجری عدالت باشد، گفت: در این جهت بیشتر از همه قوه قضائیه باید فعالیت داشته باشد تا افرادی که حق جامعه را ضایع کردند و قانون را شکستند به عدالت برگرداند و کسانی که ناراضی هستند آسیب پذیرند و ممکن است با دشمنان همراه شوند.

عبادی با بیان اینکه نارضایتی نسبت به قوه قضائیه و سایر قوه‌های امنیتی به صورت طبیعی وجود دارد، افزود: متاسفانه این قوا مظلوم واقع شده‌اند و ظلم بزرگ تر این است که افرادی در داخل قوه قضائیه عدالت را رعایت نکنند و زحمات دیگران را تباه کنند و اقدامات جالبی برای پاکسازی قوه قضائیه در حال اجرا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: امروز قوای سه گانه به صورت هدفمند با تصمیم راسخ به منظور قطع دست بیگانگان برای نزدیک شدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی و مهم‌ترین آن یعنی عدالت در حال حرکت هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم با همه مشکلات پای انقلاب و حرف خود ایستاده‌اند، ادامه داد: همه باید توجه کنیم که انقلاب اسلامی امانتی الهی است و اگر آسیب ببیند بحث ظلم به یک شخص و یک جامعه نیست بلکه ظلم به مکتبی است که منجی نوع بشر است و گناه نابخشودنی محسوب می‌شود و جنگ با خداوند است.

عبادی گفت: امیدواریم انقلاب اسلامی سرآغاز فرصت‌های بزرگی برای نجات بشر از حقوق بشرهای غربی باشد کسانی که طرحشان این است انسان‌های آزاده و خوب باید از بین بروند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کسانی که خالصانه قدم برمی‌دارند حقشان از بین نمی‌رود، یادآور شد: اگر در زمینه ابطال باطل به صورت خالصانه عمل کنید به هدف نزدیک تر خواهید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha