• پنجشنبه / ۲ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401040200991
  • خبرنگار : 50233

رئیس کل دادگستری استان سمنان عنوان کرد:

توافق جدید برای آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی

توافق جدید برای آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان از انجام یک توافق جدید با میراث‌فرهنگی استان به منظور آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی که در اختیار نهادهای وابسته به دادگستری است، خبر داد.

محمدجعفر عبدالهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این توافق جدید به شکل بهتری زمینه آزادسازی کاروانسرای تاریخی را فراهم می‌کند.

وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با عدم آزادسازی کاروانسرا علی‌رغم دستور مستقیم رئیس پیشین قوه قضائیه گفت: به فاصله دو روز بعد از دستور رئیس وقت قوه قضائیه، موجبات و زمینه‌های اجرایی شدن امر ریاست وقت قوه در خصوص آزادسازی کاروانسرای سمنان فراهم شد و در همین راستا کاروانسرا به شهرداری واگذار شد اما دستگاه متعهد به تعهدات خود در قبال دادگاه و اداره کل زندان‌ها عمل نکرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه ما ساختمان دادگاه را در سال ۱۴۰۰ علی‌رغم نیاز جدی به فضای اداری آن تخلیه و همکاران به ساختمان دیگری که کاملا آماده نبود منتقل کردیم ادامه داد: بعد از آن انتظار می‌رفت دستگاه متعهد، به تعهدات خود عمل کند که این مهم اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه اداره کل زندان‌ها و دادگستری گام های مناسبی برای آزادسازی کاروانسرا برداشتند اضافه کرد: این دستگاه مکلف و طرف قرارداد بود که تعهدات خود را عملیاتی نکرد.
عبدالهی خاطرنشان کرد: دادگستری و اداره کل زندان‌ها برخلاف دیگر دستگاه‌ها این موارد را به فضای رسانه‌ای نکشاندند وگرنه ما به تعهدات خود در همان زمان عمل کردیم.

عالی‌ترین مسوول قضایی استان با بیان اینکه اخیرا توافق‌نامه جدیدی برای آزادسازی کاروانسرا منعقد شده تصریح کرد: این توافق فی مابین ما و میراث فرهنگی استان صورت گرفته و به نظر می رسد این توافق نامه جدید زمینه آزادسازی را بهتر فراهم کند.

وی در پاسخ به این پرسش که براساس این توافق جدید چه زمانی آروانسرا تخلیه و آزادسازی می شود اظهار کرد: میراث فرهنگی استان براساس این توافق باید موافقت سازمان مرکزی خود را اخذ و دادگستری و اداره کل زندان‌ها نیز متقابلا موافقت سازمان مرکزی خود را اخذ کنند .

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: بعد از اخذ موافقت سازمان های مرکزی زمان طولانی و مدیدی نخواهد گذشت که کاروانسرای شاه‌عباسی آزادسازی خواهد شد.

به گزارش ایسنا- کاروانسرای سمنان که مرکز استان واقع شده یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی در شهر سمنان است.

این بنای ارزشمند تاریخی که در مرکز شهر واقع شده در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسیده است. از این کاروانسرای تاریخی در بیش از چهار دهه گذشته به عنوان زندان استفاده می شده و آزادسازی آن همواره یکی از مطالبات شهروندان سمنانی و دوستداران میراث فرهنگی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha