• پنجشنبه / ۲ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401040201016
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

نخستین خانه نساجی سنتی خراسان جنوبی افتتاح شد

نخستین خانه نساجی سنتی خراسان جنوبی افتتاح شد

ایسنا/خراسان جنوبی با حضور استاندار خراسان جنوبی، مراسم افتتاح نخستین خانه نساجی سنتی خراسان جنوبی در شهر مود برگزار شد.

همزمان با سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان سربیشه، امروز پنج شنبه ۲ تیرماه، خانه نساجی سنتی شهر مود به عنوان نخستین خانه نساجی سنتی استان نیز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، خانه نساجی سنتی مود با زیربنای 30 متر مربع در خانه تاریخی کیهان شهر مود به متراژ هزار و 200 متر مربع راه اندازی شده است.

فعال شدن این مجموعه هنری صنعتی به منظور تولید محصولات نساجی سنتی شامل حوله و پارچه های برک، مله و کرباسی و نیز آموزش صنایع دستی، زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۵ نفر را فراهم آورده است.

این برنامه با حضور نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و شماری از مسئولان سربیشه انجام شد.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در ابتدای سفر یک روزه خود به شهرستان سربیشه با حضور در گلزار شهدای گمنام شهر مود به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام مود با حضور جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، ائمه جمعه، فرماندار و شماری از مسئولان سربیشه همراه بود.

قناعت در این هفتمین سفر هم برنامه های متعددی خواهد داشت. آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهر سربیشه نیز از جمله برنامه های این سفر می باشد.

نمایشگاه دائمی تولیدات صنایع دستی و محصولات کشاورزی شهر مود، محور هریوند تا مزار کاهی، نیروگاه بادی درح، مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی درح، اورژانس جاده ای لانو، چاه های کشاورزی دشت خوشاب و پروژه های ورزشی چمن مصنوعی و استخر شنای سرپوشیده سربیشه از پروژه هایی است که در این سفر بازدید می شوند.

حضور در شورای اداری شهرستان، غبارروبی گلزار شهدای گمنام شهر مود و دیدار با خانوده شهید هم از دیگر برنامه های سفر یک روزه دکتر قناعت به شهرستان سربیشه است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha