• پنجشنبه / ۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401040201047
  • منبع : نمایندگی ایلام

سفر اعضای فراکسیون زنان به ایلام/فلاحی: هدف این سفر رصد و رفع مشکلات حوزه زنان است

سفر اعضای فراکسیون زنان به ایلام/فلاحی: هدف این سفر رصد و رفع  مشکلات حوزه زنان است

ایسنا/ایلام سفر دو روزه‌ی فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی به استان ایلام با همراهی سارا فلاحی، نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «الله نور کریمی‌تبار » نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با اعضای این فراکسیون اظهار کرد: یکی از چالش های پیش روی جامعه بانوان استان، زنان تحصیلکرده بیکاری است که انتظار دارند متناسب با توانمندی های که دارند از ظرفیت آنان استفاده شود.

او گفت: فعالیت و تصمیم سازی فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی نقش موثری در برنامه ها و فعالیت های حوزه بانوان کشور دارند و سفر اعضای این فراکسیون را به فال نیک می‌گیریم.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: نیاز است که فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در حوزه آسیب های اجتماعی، استان ایلام را مورد توجه و حمایت بیشتری قرار دهند.

کریمی تبار گفت: هزینه های ناباروری و درمان آن برای زوج های جوان به ویژه استان ایلام بسیار سنگین است و لازم است خدمات ویژه ای به این قشر ارایه شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: در صدا و سیما و رسانه ها باید به کرامت و منزلت زنان در مقابل عفت زدایی و تبلیغات گسترده دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در جامعه، بیش از گذشته پرداخته شود.

وی ادامه داد: زنان شایستگی خود را با فعالیت در عرصه های مختلف به ویژه حوزه های مدیریتی و مجلس نشان داده اند و شایسته است که نقش بیشتری در مدیریت‌ها داشته باشند.

«حسن بهرام نیا» استاندار ایلام نیز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که با حضور اعضای فراکسیون استان ایلام، اظهار کرد: حداکثر سهم تملک دارایی استانمان ۱۵ درصد است و ۸۵ درصد در وزارتخانه ها متمرکز است که هر اداره کل یک سهمی از این ۸۵ درصد دارد.

وی با بیان اینکه مدیری توانمند است که از این ۸۵ درصد که مربوط به ۳۱ استان است سهم خودش را بگیرد و بیاورد و سهم خود را از وزارتخانه بگیرد، گفت: به مدیران تاکید می کنم یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران ما سهم آورده از وزارتخانه هاست، هر مدیری باید سهم آورده خود از وزارتخانه ها را به ما اعلام کند.

بهرام نیا تاکید کرد: اگر می‌خواهیم تحولی را در همه زمینه ها در استان ایجاد کنیم لازمه اش این است که مدیران در مرکز حضور پیدا کنند و حضور هم همراه با دستاورد باشد که این موضوع باید نصب العین مدیران باشد.

جلسه هم اندیشی با مشاوران زن ادارات استان، بازدید از مرکز ناباروری و سرطان برست ، نشست  با روسای هیئت‌های ورزشی ،  بازدید از دفاتر تسهیلگری ، بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی ،  بازدید از پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌ی اعضای این فراکسیون در سفر دو روزه به استان ایلام است.

«فاطمه قاسم‌پور»، رئیس فراکسیون زنان و خانواده و عضو کمیسیون اجتماعی، «فاطمه رحمانی»،  نایب رئیس فراکسیون زنان و عضو کمیسیون اجتماعی، دکتر «زهرا شیخی» نماینده فراکسیون دیپلماسی سلامت و دکتر «شیوا قاسمی‌پور» ، عضو فراکسیون زنان و عضو کمیسیون فرهنگ و دانشگاه نمایندگانی هستند که در این سفر دو روزه در ایلام حضور دارند.

«سارا فلاحی»، نماینده ایلام و سخنگوی این فراکسیون در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، جمعیتی که ظرفیت و پتانسیل بالایی در جامعه بود ه و مطالباتی دارند و هدف از حضور این فراکسیون رصد مباحث حوزه زنان و پیگیری و رفع این مشکلات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha