• جمعه / ۳ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401040301664
  • خبرنگار : 50513

امام جمعه زنجان:

نگرش و منش امام راحل تبیین شده و ادامه‌دار باشد

نگرش و منش امام راحل تبیین شده و ادامه‌دار باشد

ایسنا/زنجان امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه نگرش و منش امام راحل باید تبیین شده و ادامه‌دار باشد، گفت: گسترش فناوری،‌ افزایش آگاهی،‌ تربیت جوانان توانمند و انقلابی باید مورد توجه قرار بگیرد.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۳ تیرماه) در خطبه‌های نمازجمعه زنجان، با بیان اینکه جنگ، نفاق، توطئه‌های آمریکا و قدرت‌طلبی‌ها، همه این مسائل از شروع انقلاب در تلاش نابودی این نظام بودند، اظهار کرد: ترورهای هدفمند و برنامه‌ریزی شده، اقدامات تروریستی، بمب‌گذاری‌ها، ربایش و شکنجه دوست‌داران نظام و... تنها بخشی از وقایعی است که به‌ دست گروهک‌های متعدد تروریستی علیه مردم ایران انجام شده است.

وی با یادآوری وقایع سال ۱۳۶۰ و توطئه‌های آن دوران، افزود: در حادثه بمب‌گذاری هفت تیر آن سال، بیش از ۷۰ نفر از مقامات و چهره‌های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چندین معاون وزیر، ۲۷ نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در جریان انفجار مقر اصلی این حزب به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: با تصمیمات سریع و قاطعانه حضرت امام خمینی (ره) در جایگزینی مدیرانی که از نظام گرفته شده بودند، منافقان در رسیدن به اهداف خود  ناکام ماندند.

خاتمی با بیان اینکه جنایت‌های سنگینی در راستای نابودی انقلاب اسلامی صورت گرفته است، ادامه داد: هر کشوری این جنایات را متحمل می‌شد بدون شک سرنوشت آن نابودی بود، اما با ورود مردم غیور ایران به صحنه و پشتیبانی ملت از انقلاب‌، انقلاب اسلامی پس از چهل و چهار سال همچنان پا بر جا است.

خطیب نمازجمعه زنجان با اشاره به اینکه از زمانی که انقلاب متولد شد، همواره توطئه‌هایی را متحمل شده است، تصریح کرد: تاریخ ریشه یک ملت است و این ریشه یک هویت ملی، تاریخی و اعتباری یک کشور است. سال.ها از تولد انقلاب اسلامی می‌گذرد و مشاهده می‌کنیم که همچنان همان صلابت خود را حفظ کرده است.

وی با تاکید بر اینکه نگرش و منش امام راحل باید تبیین شده و ادامه‌دار باشد، گفت: گسترش فناوری،‌ افزایش آگاهی،‌ تربیت جوانان توانمند و انقلابی باید مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه زنجان در ادامه ضمن تسلیت به زلزله‌زدگان افغانستان، خاطرنشان کرد: وقوع زلزله‌ای با قدرت ۶.۱ ریشتر در افغانستان، دست‌کم ۱۵۰۰ کشته و دو هزار زخمی برجای گذاشت.‌ برای بازماندگان آرزوی صبر را داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha