• جمعه / ۳ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401040301689
  • خبرنگار : 50038

آموزش‌ شهروندان ملایری در قالب طرح " مدرسه سبز"‏

آموزش‌ شهروندان ملایری در قالب طرح " مدرسه سبز"‏

ایسنا/همدان شهردار ملایر از اقدامات راهبردی این نهاد در راستای آموزش‌های شهروندی خبر داد و گفت: به ‏همت سبزبانان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر و در راستای اجرای ‏مصوبه کمیته مطالعه و تحقیق این سازمان در خصوص انجام فعالیت‌های فرهنگی، طرح توسعه و ‏تکمیل فضای سبز مدارس با مشارکت دانش‌آموزان با عنوان " مدرسه سبز" در دبیرستان دخترانه ‏محدثه اجرا شد.‏

به گزارش ایسنا؛ مجید فرجی با اشاره به اجرای طرح های فرهنگی «همراهان کوچک»، «همیاران سبز» و«مدرسه سبز» در مدارس سطح شهر، گفت: آموزش‌های شهروندی یکی از دغدغه‌های مسؤولین در بسیاری از کشورهای جهان است.

وی اظهارکرد: امروزه توسعه پایدار با محوریت بهبود کیفیت زندگی، بهبود محیط‌زیست و پیشرفت اقتصادی در جهان مطرح می‌باشد و در این میان مدارس محل مناسبی برای آموزش مفاهیم پایداری و حفظ محیط ‌زیست به کودکان و نوجوانان برای تحقق اهداف توسعه پایدار است.

شهردار ملایر هدف از اجرای آموزش‌های شهروندی و برنامه‌های فرهنگی در حوزه فضای سبز را آشنایی دانش‌آموزان با اهمیت فضای سبز شهری، ترویج فرهنگ مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در حفظ محیط‌زیست و فضای سبز، زیبایی و طراوت فضای بصری مدارس ، توسعه فضای سبز مدارس با مشارکت دانش‌آموزان،  نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و امکان مشارکت دانش‌آموزان برای ایفای نقش در تکمیل فضای سبز مدرسه عنوان کرد.

فرجی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با ارائه آموزش‌های متنوع در حیطه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی در ایجاد و توسعه شهری فعال و پویا داشته و سبب تقویت روحیه نشاط و شادابی در جامعه شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: در همین زمینه در قالب طرح مدرسه سبز، عملیات خاکورزی و ساماندهی باغچه‌ های دبیرستان دخترانه «محدثه» انجام شد و دانش‌آموزان اقدام به غرس نهال در حیاط مدرسه کردند.

آموزش‌ شهروندان ملایری در قالب طرح " مدرسه سبز"‏

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha