• شنبه / ۴ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401040402274
  • خبرنگار : 50136

سامانه سام hse با هدف گسترش فرهنگ hse در ارومیه رونمایی شد

سامانه سام hse با هدف گسترش فرهنگ hse در ارومیه رونمایی شد

ایسنا/آذربایجان غربی این سامانه در اصل شبکه اجتماعی برای دانشجویان دانشگاه‌ها است که با مشارکت دانشجوها برای بالابردن فرهنگ hse فعالیت خواهدداشت.

دکتر ابراهیم نعیمی،مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم امروز ۴ تیرماه در مراسم آغاز دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که در دانشگاه ارومیه برگزار شد، ضمن تمجید از تلاش ۲۵ ماهه همه بخش‌های حوزه سلامت در خط مقدم مبارزه با همه گیری کرونا افزود: فشار زیادی در این مدت به همه بخش‌ها بخصوص مدافعان سلامت از لحاظ روحی و روانی و جسمی وارد شد.

دکتر نعیمی خاطر نشان کرد: بعنوان دفتر مشاوره و سلامت و به عنوان متولی سلامتی، قطعا ضعف‌هایی داریم و هر چند متولی بیماری نیستیم ولی تمرکز ما بر بیماری زدایی و درمان است و رویکرد جدید ما تغییر سیاست‌گذاری‌ها و آیین‌نامه‌ها برای ارتقای سلامت جسمانی و روانی، اجتماعی و معنوی است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم به عنوان فرمانده فعالیت‌های دانشجویی و نقش تحول گرایانه و مسئولیت پذیرانه را با روحیه جهادی و اقدامات موثر در حوزه ستادی سیاست گذاری و جهت دهی کنیم تا شاهد رسیدن به نقطه مطلوب باشیم.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: دانش‌آموزی که وارد دانشگاه می‌شود باید انسان متعالی در همه ابعاد دانش، علمی، انسانی و معنوی باشد و در همه ابعاد انسان رشد یافته بسیار اهمیت ویژه دارد.

وی ادامه داد: مراکز نگهداری و سالمندان پر از پدران و مادرانی است که امیدوار بودند فرزندانشان ترقی و رسیدن به مدارج بالا باشد و در این خصوص با مهارت آموزی برای دانشجویان نسبت به تربیت دانشجویان با تعهد به اخلاق و تربیت انسان متعالی تلاش کنیم.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به جمع بندی تغییر و بازنگری آیین نامه بیان کرد:  در بحث hse و محیط زیست بدنبال جهت دهی به فعالیت‌های دانشگاه‌ها هستیم ضمن اینکه تلاش داریم رویکرد مراکز بهداشت و درمان از رویکرد انفعالی خارج و به سمت فعال‌تر شدن حرکت کنیم بطوریکه باید امکانات را بجای تمرکز کامل به درمان، به ارائه آموزش‌های لازم برای حفظ سلامت پیش برویم.

وی تاکید کرد: ورودی‌های جدید دانشگاه‌ها باید غربالگری شود و با دریافت دیتاهای مربوط به آنها، اطلاعات را تکمیل و بعد از جمع بندی، داده‌ها را به مراکز ارسال کنیم ضمن اینکه یکی از چالش‌های اساسی ما به روز نبودن اطلاعات و داده‌هاست که باید این مورد رفع شود.

دکتر نعیمی افزود: امسال طراحی و برنامه ریزی اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان کشور انجام گرفت که اختتامیه آن روز ۱۴ آذر با حضور مقام عالی وزارت و قبل از روز دانشجو برگزار خواهدشد تا گفتمان سلامت وارد حوزه دانشگاه شود.

وی حضور فعالانه‌تر را در رویکرد جدید بیان و افزود: محور اصلی این حضور، پیشگیری، آموزش و توانمندسازی است و کانون‌های همیاران سلامت جسم نیز در این خصوص فعال شده است.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: حضور دانشجویان در انجام فعالیت‌ها بسیار اهمیت دارد و در این خصوص با افزایش فعالیت دانشجویان در این حوزه، شاهد فعال تر شدن نظام سلامت در دانشگاه‌ها خواهیم بود.

دکتر نعیمی گفت: در سامانه الکترونیکی مشاوره (سام) تغییراتی ایجاد شد تا نظام ارزیابی ((سام hse)) که امروز رونمایی خواهدشد به سمت اطلاعات به روز حرکت کند ، باید تاکید کنم بروزرسانی اطلاعات باید اولویت اساسی باشد و این اتفاق نیازمند اصلاحات و ارتقاهای لازم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha