• یکشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401040502689
  • خبرنگار : 50141

برخاستن طنین صدای تیشه عشق از بارگاه شمس

برخاستن طنین صدای تیشه عشق از بارگاه شمس

ایسنا/آذربایجان غربی طنین صدای تیشه عشق از بارگاه شمس در خوی به گوش می رسد تا باردیگر جهانیان با صدای عشق و مهربانی شمس و مولانا سرود عشق و همدلی و باهم بودن را سر دهند.

پس از گذشت چندین سال از توقف عملیات احداث بارگاه شمس در خوی بار دیگر دلهای عاشقان بهم پیوند خورد تا عملیات اجرایی احداث مجموعه فرهنگی و هنری و گردشگری شمس تبریزی از سر گرفته شود. 

علی محبوبی، فعال حوزه فرهنگ و هنر در خصوص اهمیت و نوع احداث و تکمیل بارگاه شمس به ایسنا گفت: بارگاه شمس در وهله اول با عشق و مهربانی احداث شود و برای انجام این مهم نیز نیاز به افرادی است نگاه و اندیشه و رفتار و زندگی شان سرشار محبت و عشق و صفا و انسانیت باشد. 

وی با بیان اینکه متاسفانه حدود ۱۰ سال احداث بارگاه شمس با وجود بودجه ۲۰ میلیارد تومانی از محل سفر رییس جمهور سابق به تعویق افتاده، تصریح کرد : مقبره شمس نه متعلق به خوی و نه ایران است بلکه این بارگاه متعلق به کل مردم جهان و عاشقانی است که از سراسر جهان دل درگرو عشق شمس و مولانا دارند و به همین خاطر زمان آن رسیده که غبار تنهایی و غربت از شمس زدوده شود تا این گوهر رخشان فرهنگ و هنر و ادبیات و عرفان ایران اسلامی به جهانیان همان طور که شایسته است معرفی شود.

این فعال حوزه فرهنگ و هنر خاطر نشان کرد : وقتی با استاد محمدرضا شجریان در بارگاه شمس در جریان بررسی نحوه احداث بارگاه شمس بودیم استاد شجریان نیز بر این باور بود که باید بارگاه شمس با عشق و مهربانی ساخته شود تا به کعبه دل عاشقان از سراسر جهان تبدیل شود. 

محبوبی تصریح کرد: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی و در راس آن نماینده مردم خوی با تمام توان همت خود را برای ساخت و تکمیل بارگاه شمس بکار بسته است و این نشان دهنده اهمیت پروژه احداث بارگاه شمس در سطح مدیران کشوری و قوای مقننه و مجریه است. 

۳٠میلیارد تومان اعتبار برای احداث مقبره شمس

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال از محل سفر رییس اخیر رییس جمهور مبلغ ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای احداث بارگاه شمس در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفت و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات استانی برای احداث این پروژه در نظر گرفته شده است. 

جباری تصریح کرد: پیمانکار پروژه کارگاه احداث را در محل بارگاه شمس تجهیز نمود و در حال حاضر کار احداث با شدت در حال انجام است.

وی ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی تمام امکاناتش را برای احداث و تکمیل بارگاه شمس بکار گرفته است. 

اباذری پیمانکار مجموعه بارگاه شمس نیر اظهار کرد: از همان روزهای اول قرارداد با میراث فرهنگی کارگاه در محل مقبره شمس مستقر و تجهیز و بدون هیچ فرصت سوزی مشغول احداث و اجرای پروژه هستیم. 

وی تصریح کرد : انتظارات مردم و علاقمندان بخاطر فرصت سوزی هایی که در گذشته برای احداث این مجموعه شده است کاملا بحق است. 

به گزارش ایسنا؛ با توجه به اینکه مجموعه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با تمام توان همت خود را برای احداث بارگاه شمس بکار گرفته است ضروری است متولیان امور بدون هیچ گونه فرصت سوزی کار احداث و تکمیل بارگاه شمس را پاسخگوی به در خواست های بحق علاقمندان از سراسر جهان در خصوص تکمیل بارگاه شمس به سرانجام رسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha