• دوشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401040603811
  • خبرنگار : 50035

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا:

مورد مشکوک یا قطعی ابتلا به "وبا" در همدان گزارش نشده است

مورد مشکوک یا قطعی ابتلا به "وبا" در همدان گزارش نشده است

ایسنا/همدان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا اعلام کرد: تاکنون مورد مشکوک یا قطعی ابتلا به بیماری "وبا" در استان همدان گزارش نشده است.

علیرضا توقیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه گزارشاتی مبنی بر وجود بیماری وبا در استان‌های مرزی به علت مراودات مرزی است، مطرح کرد: بیماری وبا ریشه کن شده است اما اگر نمونه مشکوکی گزارش شود به طور قطع کل فرآیند بهداشتی برای جلوگیری از شیوع آن انجام می شود و شبکه بهداشت و درمان نیز آمادگی مقابله با آن را دارد.

وی در ادامه در پاسخ به این موضوع که تعداد مراجعات بیماران با علائم اسهال به مراکز درمانی افزایش یافته است، گفت: "اسهال" یکی از بیماری های شایع فصل گرما و تابستان است به طوریکه هر ساله میزانی از بیماری های اسهالی وجود دارد که دارای منشأ ویروسی و باکتریایی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این بیماری فصلی غالباً دارای منشأ ویروسی است، افزود: با توجه به اینکه کودکان و افراد مسن آسیب پذیرتر هستند در صورت درگیری با این بیماری، زودتر علائم در آنها بروز می کند البته سایر سنین هم به این بیماری مبتلا می شوند اما ممکن است دارای علائم خفیفی باشند.

توقیری با اشاره به اینکه ابتلا به بیماری فصلی با علائمی نظیر بدن درد، تب، دل پیچه، اسهال و استفراغ خود را نشان می دهد که همه این علائم ممکن است در افراد بروز نکند و به صورت موردی باشد، ادامه داد: این بیماری درمان خاصی ندارد و فقط علامت درمانی می شود.

وی اضافه کرد: این بیماری معمولاً بعد از دو سه روز خود به خود رفع می شود اما ممکن است برخی افراد نگران باشند و به مراکز درمانی مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه باید با مصرف آب سالم و بهداشتی جبران دفع آب بدن را داشت، مطرح کرد: این بیماری کمی قابل انتقال است بنابراین باید افراد بهداشت عمومی نظیر شست و شوی دست ها را رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha