• دوشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401040603848
  • خبرنگار : 71496

بنت در آستانه انحلال کنست از کابینه خود تقدیر کرد

بنت در آستانه انحلال کنست از کابینه خود تقدیر کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه انحلال پارلمان این رژیم، کابینه خود را ستود و تاکید کرد که این رژیم به زودی انتخابات برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه امنیتی اظهار کرد که کابینه‌اش برای مدت کوتاهی اراضی اشغالی را مدیریت کرد با این حال "دستاوردهای بزرگی" داشت.

بنت ژوئن گذشته ریاست ائتلافی متشکل از هشت حزب با ایدئولوژی‌های مختلف را بر عهده گرفت.

او هفته گذشته اعلام کرد که ائتلافش دیگر قادر به ادامه فعالیت نیست و باید در مسیر برگزاری پنجمین انتخابات در کمتراز چهار سال حرکت کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست هفتگی کابینه امنیتی این رژیم تاکید کرد که متاسفانه به زودی اسرائیل به سمت انتخابات خواهد رفت.

پارلمان رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) رای‌گیری نهایی برای انحلال خود را برگزار خواهد کرد.

همچنین بنت گفت: کابینه عالی بود و بر یک ائتلاف پیچیده متکی بود.

او با اشاره به ائتلاف‌های احزاب راست‌گرا و میانه و حزب اسلامی عربی، گفت: گروهی وجود دارند که می‌دانند چگونه اختلاف‌نظرهای ایدئولوژیک را کنار گذاشته، پیشرفت کرده و برای "اسرائیل" کار کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: دولت‌هایی هستند که با وجود اینکه ادامه داشتند اما دستاوردهایشان اندک بود، کابینه ما مدت کوتاهی خدمت کرد با این حال دستاوردهای بزرگی داشت.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تلاش بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق و رهبر فعلی اپوزیسیون این رژیم برای انجام مذاکراتی داخلی جهت تشکیل کابینه‌ای جدید و جلوگیری از انتخابات خبر داده‌اند.

این رسانه‌ها در ادامه اعلام کردند که مذاکرات یاد شده دستاورد چشمگیری نداشتند.

پیشنویس قانون انحلال پارلمان برای اینکه اکثریت آراء را در کنست با ۱۲۰ کرسی به دست بیاورد، کار آسانی پیش رو خواهد داشت و در صورتی که این پیشنویس تصویب شود، طبق توافق انجام شده، یائیر لاپید تا زمان تشکیل کابینه‌ای جدید، پست نخست وزیری را برعهده خواهد داشت.

تحلیلگران از زمان تشکیل ائتلاف دولتی درباره امکان استمرار آن ابراز تردید کرده‌اند.

 ائتلاف بنت در چند هفته گذشته با شکست‌های متعددی مواجه شد، اپوزیسیون این رژیم نیز برای تضعیف بیشتر این ائتلاف ششم ژوئن، پیش‌نویس قانون اجرای قوانین اسرائیلی برای بیش از ۴۷۵ هزار شهرک‌نشین در کرانه باختری اشغال شده توسط این رژیم در سال ۱۹۶۷ را لغو کرد.

قرار بود این قانون تا ۳۰ ژوئن تصویب شود و در غیر این صورت شهرک‌نشین‌ها حمایت قانونی را از دست می‌دهد اما در صورت انحلال کنست این قانون به طور خودکار تمدید می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha