• دوشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401040604028
  • خبرنگار : 50184

دانشگاه رازی عضو انجمن دامپزشکی آمریکا شد

دانشگاه رازی عضو انجمن دامپزشکی آمریکا شد

ایسنا/کرمانشاه با پیگیری‌ دفتر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه رازی و مساعدت مرکز همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم، دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی در لیست دانشکده‌های مورد تأیید انجمن دامپزشکی آمریکا( AVMA) قرار گرفت.

شهاب مرادخانی مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه رازی در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: انجمن دامپزشکی آمریکا یکی از معتبرترین انجمنهای دامپزشکی جهان و از حامیان برجسته این حرفه است که بیش از ۹۷ هزار عضو در کشورهای مختلف دارد.

وی ادامه داد: این انجمن ضمن ارائه آموزش‌های لازم در جهت ارتقاء سطح سلامت حیوانات، از دامپزشکان سراسر جهان نیز حمایت می‌کند.

مدیر دفتر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه رازی آغاز فعالیت های انجمن دامپزشکی آمریکا را از سال 1863 اعلام کرد و گفت: این انجمن با هدف ارائه خدمات پزشکی و درمانی به حیوانات و ترویج حفاظت و نگهداری صحیح و درمان بیماریهای حیوانات فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر یکی از مراکز پیشرو در این زمینه است.

به گفته مرادخانی یکی از مراحل اعتبارسنجی مدارک تحصیلی دانش‌آموختگان رشته دامپزشکی که متقاضی ادامه تحصیل در خارج از کشور می‌باشند، قرار گرفتن نام دانشکده محل تحصیل آنها در لیست AVMA است.

مرادخانی با بیان اینکه این انجمن علاوه بر فعالیتهای پژوهشی خود در زمینه آموزش و ارائه گواهینامه‌های معتبر آموزشی نیز فعالیت دارد، افزود: مجلات منتشر شده توسط این انجمن که به صورت دسترسی آزاد و اشتراکی در دسترس کاربران قرار دارد از اعتبار بالایی برخوردار هستند.

وی از Journal of the American Veterinary Medical Association که مقالات آن به صورت دسترسی آزاد موجود هستند و در زمینه پیشرفت و ترویج علم دامپزشکی منتشر میشود  و American Journal of Veterinary Research که به صورت اشتراکی و دسترسی آزاد منتشرمی شود و پژوهشهایی را که در زمینه ارتقای سلامت و عملکرد حیوانات باشند، منتشر می کند به عنوان دو مجله مهم و معتبر این انجمن نام برد.

این مسئول در پایان از پیشنهاد دانشکده دامپزشکی و پیگیری های آن مبنی بر عضویت دانشگاه رازی در این انجمن تقدیر کرد.

دانشگاه رازی عضو انجمن دامپزشکی آمریکا شد

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha