• سه‌شنبه / ۷ تیر ۱۴۰۱ / ۰۷:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401040704301
  • خبرنگار : 71434

مدودف: هرگونه تجاوز به کریمه، اعلان جنگ علیه روسیه است

مدودف: هرگونه تجاوز به کریمه، اعلان جنگ علیه روسیه است

معاون شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد که هرگونه تلاش برای حمله به کریمه به مثابه"اعلان جنگ" علیه روسیه است.

به گزارش ایسنا، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت ملی روسیه امروز سه شنبه در مصاحبه‌ با روزنامه روسی "Argumenty i Fakty" گفت که پیوستن احتمالی اوکراین به ناتو خطر بیشتری برای روسیه نسبت به عضویت سوئد و فنلاند دارد. وقتی از وی خواسته شد که این دو تهدید را ارزیابی کند، خاطرنشان کرد که "پاسخ روشن است. اوکراین برای کشور ما به عنوان عضو ناتو بسیار خطرناک تر خواهد بود."

وی به نقل از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، توضیح داد که اختلافات ارضی حل نشده و درک متفاوت از وضعیت سرزمینی دلیل آن بوده است. برای ما، کریمه بخشی از روسیه است و برای همیشه باقی است. هر گونه تلاش برای تجاوز به کریمه برابر است با اعلام جنگ علیه کشور ما. اگر یک کشور عضو ناتو دست به چنین کاری بزند این امر به یک جنگ علیه کل ائتلاف آتلانتیک شمالی ، جنگ جهانی سوم و یک فاجعه کامل بدل خواهد شد.

او هشدار داد که سوئد و فنلاند ممکن است با مسئولیت خود به ناتو بپیوندند و با عواقب آن مواجه شوند. پیوستن استکهلم و هلسینکی به ناتو هیچ تهدید جدیدی به ما اضافه نمی کند. این کشورها قبلاً روابطی با روسیه داشتند که می‌توان آن را کاملاً محترمانه و دوستانه نامید. البته در گذشته اتفاقات مختلفی رخ داده است. این سیاستمدار افزود: ما در حال حاضر هیچ مناقشه ارضی با این کشورها نداریم و پیش بینی هم نمی کنیم، هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد. ناتو حتی بدون سوئد و فنلاند از قبل به مرزهای روسیه نزدیک بود. اما البته ما برای اقدامات متقابل آماده خواهیم بود. تجربه چندین دهه نشان می دهد که تشدید روابط با روسیه "بی معنی است و ارزان نیست".

تحریم‌ها

به گفته مدودف، روسیه می‌تواند صنعت خود را توسعه دهد و سوراخ‌های قابل توجهی در تحریم‌ها ایجاد کند.

او در این مصاحبه گفت: "این مطلقاً اولین بار در تاریخ ما نیست که با تمام توان تحت فشار قرار می گیریم. و ما فقط می‌توانیم روی منابع و هوش خود حساب کنیم. حتی در سخت ترین زمان ها. ما تسلیم فشار نشدیم و پرده آهنین مانعی برای ما نشد. و اکنون، من مطمئن هستم، همین اتفاق خواهد افتاد - ما می‌توانیم هم صنعت خود را توسعه دهیم و هم سوراخ‌های قابل توجهی در این پرده ایجاد کنیم.

به گفته مدودف، حاکمیت تکنولوژیکی این کشور یکی از شروط اصلی استقلال و امنیت روسیه است. به نظر او، این امر به ویژه برای زیرساخت های بسیار مهم و حوزه های استراتژیک اقتصاد حائز اهمیت است.

کریمه پس از برگزاری همه پرسی در مارس ۲۰۱۴ که در آن ۹۶ درصد از جمعیت کریمه و ۹۵ درصد از جمعیت سواستوپل به پیوستن به روسیه رای مثبت دادند، به روسیه ملحق شد، در حالی که اوکراین هنوز این شبه جزیره را بخشی از قلمرو خود می‌داند.

به گفته دیمیتری مدودف، دبیر شورای امنیت روسیه، لیتوانی مسئولیت کامل عواقب تصمیمات خود در مورد ممنوعیت ترانزیت کالا به کالینینگراد را بر عهده دارد، اما ویلنیوس برای فکر کردن در مورد آن حتی مکث نمی‌کند. حتی این گفته که لیتوانی فقط به دستورات عمل می‌کند، کمکی به آنها نکرد. این نشانه دیگری است که «لیتوانی اصلاً به عواقب اقدامات خود فکر نمی کند. اتحادیه اروپا حتی بر روی اقدامات تندی مانند ممنوعیت ترانزیت، با درک مشکلات احتمالی اصرار نکرد. با این حال لیتوانی در مقابل آمریکا تعظیم کرد و یک بار دیگر نگرش روس هراسی احمقانه خود را نشان داد. مسکو می تواند اقدامات اقتصادی انجام دهد که باعث شود اکسیژن برای همسایه بالتیکش قطع شود.

وی گفت: با صراحت می گویم که محدودیت ترانزیت بخشی از همان جنگ نیابتی است که غرب علیه روسیه به راه انداخت. طبیعتاً فدراسیون روسیه اقدامات تلافی جویانه انجام خواهد داد و این اقدامات بسیار سخت خواهد بود.

به گفته وی: بخش قابل توجهی از اقدامات تلافی جویانه احتمالی ماهیت اقتصادی دارد و می تواند اکسیژن را به همسایگان بالتیک که اقدامات خصمانه انجام داده‌اند قطع کند.

مدودف افزود: «تصمیم برای ممنوعیت ترانزیت کالاهای روسی با فهرست ۶۰ صفحه‌ای آن‌ها به قدری مشمئزکننده است که اظهار نظر درباره آن بی‌معنی است».

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: مخالفان روسیه انتظار دارند که مسکو یا در برابر آنها سر تعظیم فرود بیاورد یا اقتصادش سقوط کند، اما این اتفاق نخواهد افتاد. "روشن است که همه این محاصره‌ها و ممنوعیت ها درازمدت هستند. مخالفان ما منتظرند که یا در برابر آنها سر تعظیم فرود آوریم، یا اقتصاد ما فرو بپاشید. آنها به شهروندان خود اطمینان می دهند که "تحریم های جهنمی" علیه روسیه در راه هستند. من باید آنها را ناامید کنم: این اتفاق نمی‌افتد."

مدودف گفت که غرب "طبق معمول روسیه را دست کم می گیرد، یا به طور دقیق تر، افکار واهی را امتحان می کند."

این مقام روس تاکید کرد: اولین بار در تاریخ ما نیست که تحت فشار شدید قرار می‌گیریم، فقط باید به منابع و هوش خود تکیه کنیم، حتی در سخت‌ترین زمان‌ها نیز تسلیم فشارها نشدیم و پرده آهنین مانعی برای ما نبود، حالا من مطمئن هستم که همین اتفاق خواهد افتاد، ما می‌توانیم صنعت خود را توسعه دهیم و حفره‌هایی بزرگ در این پرده ایجاد کنیم.

وی درباره تحریم‌ها هم گفت که یکی از اولویت‌های امروز روسیه ایجاد محصولات و تولیدات داخلی است که امکان حذف خدمات وارداتی را فراهم می‌کند.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۰۹:۲۸

چرت نگو

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۲۰:۲۶

او چرت نمی گوید تو چرت فکر می کنی

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۰۹:۳۶

بزنن تو و پوتین رو با هم بدن هوا

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۱۴:۵۹

❤️❤️❤️❤️

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۱۰:۱۷

درود به جناب مدودف کبیر

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۱۱:۰۰

چرا فکر میکنند که اوکرانیها ترسو هستند از پوتین میترسند تسلیم شدند بلکه برعکس اوکرانیها نه تنها جزیره کریمه را پس میگیرند بلکه تا مسکو برای کشتن پوتین حرکت خواهند کرد حالا یک سال دیگر یا ۱۰ سال دیگر این جنگ پوتین شروع کرد و با مرگش تمام میشه

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۲۰:۵۷

ان شاالله خدا پوتین و شی جینگ پینگ و حاکمان دیگری ک ب ملت خود و ب بقیه ظلم میکنن آن شاالله هرچ زودتر نابود کند آمین آمین آمین

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۸ ۰۶:۵۵

البته در عالم خیال ،کشوری مثل اکراین را وقتی سرنوشتش را به یک دلقک بدهند دیگر حال وروزش بهتر از این نخواهد بود .این دیوانه های غربی تفکرات احمقانه دارند.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۱۱:۱۰

کریمه با اکثریت روس در زمان شوروی جزو فدراسیون روسیه بود و اکراین هم جزو روسیه وچون در آن زمان حساسیتی نبود جزو اکراین شد .پس از فروپاشی شوروی به علت ضعف روسیه کریمه جزو اکراین ماند و لی بعدها با رای گیری مجددا به روسیه پیوست.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۱۹:۵۴

هیچوقت از یک متجاوز و رذل دفاع نکنید .کریمه جزو اکراین بود. اساسا روسیه تا ۵۰۰ سال پیش یک دوک نشین بود و قلمروش محدود به مسکو میشد .حتی سنت پترزبورگ رو اشغال کردن و به مسکو الحاق کردن . خود پوتین این رو علنا در تلویزیون گفت و فیلمش همه جا هست .پوتین گفت من پیرو پترکبیر هستم که سنت پترزبورگ و خیلی از کشورهای دیگه رو اشغال کرد و باعث شد سرزمین روسیه بزرگ شود .روسها ذاتا رذل و متجاوز هستند .بخش عظیمی از ایران رو هم بی هیچ دلیلی علیرغم دوستی در زمان قاجار حمله و تصرف کرد مثل شکی ،گنجه ،تفلیس ،نخجوان ، باکو ، قره باغ و..... هیچ کشوری در جهان رذل تر و متجاوزتر از روسیه نبوده و در اولین فرصت زهرش را میریزد .اکراین مشترک المنافع روسیه بود و به روسها اجازه داده بود در اکراین پایگاه بزنند و در کریمه پایگاه داشتند اما رذالت بی حد ومرز روسها اومد و ادعای عرضی کرد

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۲۳:۲۲

سازمان ملل کریمه را جزوه اکراین اعلام کرده با این حساب شما مردم ترک آذربایجان هم براساس نظر شما می‌توانند به جمهوری آذربایجان ویا ترکیه که ترک هستند ملحق شوند درحالیکه ممکن نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۸ ۰۶:۵۹

کاملا صحیح است .ازبس این امریکا وغرب از شوروی سابق وروسیه امروز می ترسند سناریوهایی علیه روسیه درست کرده اند وبه خورد جهان داده اند که از اساس غلط است.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۸ ۱۲:۵۸

کریمه از قدیم کشوری مستقل وبا اکثریت تبار تا تار وترک بوده و هست، روسها اشغال کر ده اند

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۸ ۱۳:۴۶

آذربایجان در طول تاریخ جزو ایران بوده ولی کریمه با اکثریت روس در زمان شوروی جزو فدراسیون روسیه بوده.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۱۲:۱۹

برگشتین به دوران شوروی سابق آمریکا تا تزار ها فلج نکند دست بردار نیستن لعنت به تزار جنایتکار اشغالگر روس

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۱۲:۳۲

زنده باد پوتین مسیحی

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۱۳:۰۱

کریمه تاتار و ترک زبان هست و اصلا روس نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۱۹:۰۰

مطالعه کن بعد اظهار نظر

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۱۳:۵۸

مقصر اصلی اوکراین هست که حمله هوایی زمینی و دریایی علیه روسیه انجام داد و در حال تجزیه روسیه هست و مسکو را بمباران کردن لعنت بر غرب متجاوز

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۱۴:۱۹

هیچ کشوری به تنهایی و بدون ارتباط با دنیا موفق نبوده .مثال چین کمونیست 'کره شمالی 'کوبا 'ونزوئلا ''مثل این میمانند که یک بخواهد تنهای بدون کارگر یه اپارتمان ۱۰طبقه بسازد

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۱۸:۵۹

یعنی چین با دنیا ارتباط نداره!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۸ ۱۹:۱۲

کوبا و کره شمالی وونزویلا سالهای زیادی در تحریم شدید آمریکا هستند این از تعات جهان تک قطبی است که باید تغییر کند.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۱۵:۵۵

این و اربابش پوتین فک میکنن چه ... هستن که هر روز دنیا رو تهدید به نابودی میکنن ببخشین بی ادب نیستم اما هر روز که اخبار این دو موجودو میخونم از حرصم دیگه نمیفهمم چی بنویسم

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۱۵:۵۸

این موجود فک میکنه کیه که هر روز دنیارو تهدید به نابودی میکنه یکی نیست افسار این و اربابش پوتین متجاوزو ببنده؟

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۱۷:۰۳

شک نکن اکراین کریمه را پس می گیره چون خیالش راحت و انرژی دارتره. ،پوتین روسیه را نیست ونابودکردو. عمدا انگار با کمک غرب داره انجام میده ،وامریکا هم داره سلاح پیشرفته دراختیارشون میزاره. والن دارن برنامه ریزی میکنن براکریمه ،روسیه عین خر توگل گیرکرد

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۱۷:۱۷

بجای "سوراخ های جدید" بهتره "روزنه های جدید" ترجمه کنید. چه سوراخ سوراخی راه انداختی اینستا

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۱۷:۲۳

روسیه باید هزینه ی تجاوز به یک کشور بی آزار همسایه را بپردازد وگرنه قدرت بگیرد قطعا فردا پس فردا مثل زمان قاجار به ایران هم حمله خواهد کرد. مسلما یه ایرانی باغیرت از اوکراین دفاع میکنه نه از روسیه

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۹ ۱۴:۰۰

روسیه تزاری بوده .افغانستان و بحرین توسط انگلیس پدر خوانده آمریکا از ایران جدا شدند که همان حکومت کماکان ادامه دارد و مشغول تفرقه اندازی

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۱۷:۴۱

اولین شرطی که کشورهای عضو سازمان ملل باید قبول کنن اینه که تمامیت ارضی همه کشورهای عضو رو بپذیرن که روسیه با حمله به کریمه این شرط رو زیر پا گذاشته اگه ما هم با منطق مدودف بخواهیم حساب کنیم روسیه تزاری هم کلی از مناطق ایران رو دزدیده مناطق جمهوری آذربایجان و نخجوان و ارمنستان و گرجستان و چچن و داغستان و تاتارستان

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۱۷:۵۵

خاک مردمو غصب کردن ،طلبکارم هستن!

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۲۰:۲۱

ممدوف چقدرپروئه خاک یک کشوردیگررو باتجاوزتصرف کرده حالادوستان اگه ازجزایرماروکشوردیگری تصرف کنه حکمش چیه؟؟؟ حتمامیگیدمال خودش 😝🤣

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۲۱:۳۸

دوستان عزیز ،بامرام بودم پیمان ناتو خون آشام دشمن بشریت،تو افغانستان ثابت شد،40ملیون دادند دست 40هزار وهابی تورو ریست،

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۲۲:۰۷

خدا لعنت کنه روسهای متجاوز را

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۸ ۰۲:۳۴

دمش گرم.بهترین جانشین بعداز پوتین مددوف

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۸ ۰۲:۵۲

پوتین گورخودش راکندمرگ بردیکتاتور پوتین متجاوزوادمکش وخزب کمونیست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۰۸:۴۸

یکی نیست به مدودف بگه لاف زن ، کشورت مثلا یک ابرقدرت اتمیه . نباید نگران حمله باشی. اگه حمله کردن باید به عنوان یک ابرقدرت بتونی نابودشان کنی. نه اینکه یک سال است فقط تهدیدات توخالی اتمی می کنی. معلومه که ریگی به کفشتون هست و از لو رفتن یک موضوع می ترسین. و الا رفتارتون رفتار یک ابرقدرت نیست. بلکه رفتار یک فرد ضعیف است که سعی در جلب توجه و حمایت دیگران دارد.