• سه‌شنبه / ۷ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401040704327
  • خبرنگار : 50176

معاون حمل‌ونقل استان خبر داد:

رشد ۳۴ درصدی مسافران حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری در لرستان

رشد ۳۴ درصدی مسافران حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری در لرستان

ایسنا/لرستان معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در سه‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، ۴۷۳ هزار و ۷۴۸ نفر از خدمات حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر استان بهره‌مند شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

رضا عبدی، اظهار کرد: از آغاز سال ۱۴۰۱ تا پایان خردادماه، تعداد ۴۷۳ هزار و ۷۴۸ نفر از خدمات حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر استان بهره‌مند شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۵۴ هزار و ۵۳۷ نفر، ۳۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تعداد سفر نیز با ۵ درصد رشد از ۶۱ هزار و ۴۰۹ نفر در سه‌ماهه ۱۴۰۰ به ۶۴ هزار و ۳۳۶ نفر افزایش یافته است، تصریح کرد: بیشترین مسافر با ۲۴۶ هزار و ۴۰۸ نفر سهم ناوگان اتوبوس استان بوده که در مقایسه با سه‌ماهه ۱۴۰۰ با ۱۷۲ هزار و ۷۴۶ نفر حدود ۴۳ درصد رشد دارد.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، از جابجایی یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۵۵۷ تن انواع کالا توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کالا در استان طی سه‌ماهه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با جابجایی یک میلیون و ۵۳ هزار و ۸۰۱ تن، شش درصد رشد نشان می‌دهد.

عبدی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ هزار و ۱۶۸ دستگاه ناوگان باری سنگین و نیمه‌سنگین و ۱۱ هزار و ۳۱۰ دستگاه وانت بار با ۱۹ هزار و ۱۰۴ راننده حرفه‌ای در سطح استان فعالیت دارند، اضافه کرد: میانگین عمر ناوگان باری استان ۱۸.۵۱ سال است که در مقایسه با متوسط کشوری ۲.۲۸ سال از وضعیت بهتری برخوردار است.

وی بیان کرد: با توجه به دستورالعمل سازمان راهداری مبنی بر همکاری استان‌ها در جابجایی کالاهای اساسی از مبدأ بندر امام خمینی (ره)، در سه‌ماهه امسال ۹۶۴ دستگاه ناوگان باری از استان به این بندر اعزام شده است.

معاون حمل‌ونقل لرستان برگزاری سه جلسه کمیسیون ایمنی راه و پنج جلسه کمیته‌های فرعی این کمیسیون در استان، برقراری گشت‌های کنترل دروازه‌ای ناوگان کالا، مسافر و حمل مواد خطرناک و ثبت و ارجاع ۹۷ مورد تخلف به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ (رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل)، تحلیل آماری تصادفات طرح نوروزی و سه‌ماهه را با عنوان عملکرد شاخص در حوزه ایمنی و ترافیک برشمرد.

عبدی ادامه داد: سه‌ماهه امسال ۳۸۸ فقره پروانه عبور بار ترافیکی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۵۵ فقره، با ۱۵۰ درصد افزایش همراه بوده و شناسایی تخلفات اضافه تناژ نیز با ۱۸ درصد رشد از ۷۱ فقره در سه‌ماهه ۱۴۰۰‌ به ۸۴ فقره در سال جاری افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha