• سه‌شنبه / ۷ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401040704463
  • منبع : نمایندگی اردبیل

فرماندار اردبیل:

امکان مقاوم‌سازی «سرای حاج یوسف» وجود ندارد

امکان مقاوم‌سازی «سرای حاج یوسف» وجود ندارد

ایسنا/اردبیل فرماندار شهرستان اردبیل گفت: امکان مقاوم‌سازی «سرای حاج یوسف» وجود ندارد و باید تخلیه فوری و مقاوم‌سازی این بازار قدیمی در اولویت قرار گیرد.

محمد اعتماد اعجازی ۷ تیر در جریان بررسی آخرین وضعیت «سرای حاج یوسف» در اردبیل اظهار کرد: مرمت ساختمان‌ها و بناهای قدیمی در اولویت مسئولان امر به ویژه شهرداری قرار گرفته و به دنبال حادثه متروپل آبادان، مقاوم‌سازی، مرمت و بازسازی بناهای کم دوام به ویژه «سرای حاج یوسف‌» در اولویت قرار گرفته است.

وی به صدور اطلاعیه تخلیه فوری این بازار از سوی شهرداری اشاره کرد و گفت: هر چند بیش از ۱۰۰ کسبه در این بازار به فعالیت‌های اقتصادی مشغول هستند اما با گذشت ۷۰ سال از عمر این بازار این بنا به یک بنای فرسوده و غیر مقاوم تبدیل شده که حتی امکان مقاوم‌سازی آن نیز در شرایط موجود فراهم نیست.

فرماندار شهرستان اردبیل، حمایت همه‌جانبه از فعالان این بازار را یادآور شد و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا به سرعت کسبه با تخلیه این بازار به بازسازی مجدد آن کمک کرده و در حقیقت برای ادامه فعالیت کسبه این بازار نیز آمادگی همراهی بیشتر را با پرداخت تسهیلات و صدور پروانه در فضاهای جدید داریم.

اعتماد اعجازی افزود: امیدواریم با همراهی صاحب ملک و کسبه این بازار تخلیه، بازسازی و مقاوم‌سازی این مجموعه را شاهد باشیم تا حوادث ناگواری را در این بازار شاهد نبوده و تجربه تلخ متروپل و پلاسکو در این مجموعه تکرار نشود.

اما کسبه «سرای حاج یوسف» که سال‌های طولانی است در این بازار مشغول فعالیت هستند، از ضرب‌العجل تعیین شده برای تخلیه این بازار گله‌مند هستند چرا که معتقدند در کمتر از ۱۰ تا ۱۵ روز نمی‌توانند واحدهای خود را تخلیه کرده و در کنار آن امکان انتقال این واحدها به یک مکان ایمن وجود ندارد و در حقیقت کسبه برخلاف مسئولان که نگران جان اهالی این بازار هستند، نگران معیشت و تأمین نیازمندی‌های خود هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha