• سه‌شنبه / ۷ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401040704719
  • خبرنگار : 50204

تاکید استاندار مرکزی بر لزوم ساماندهی متکدیان

تاکید استاندار مرکزی بر لزوم ساماندهی متکدیان

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: وضعیت اراک در زمینه متکدیان وضعیت نامطلوبی نیست اما همین تعداد محدود نیز باید ساماندهی شوند.

فرزاد مخلص الائمه روز سه شنبه ۷ تیر در کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی اظهار کرد: بحث معتادین متجاهر، تکدی گری و سرقت های خرد به یکدیگر پیوند خورده و در صورت ایجاد مانع تکدی گری برای متکدیان، ممکن است این افراد به سرقت روی آورند.

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته از سوی فرمانداری اراک و بهزیستی و همکاری آموزش و پرورش، کمپ ماده ۱۶ برای این افراد آماده شده که در ساماندهی معتادین متجاهر نقش موثری دارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: صدا و سیما باید نسبت به فرهنگ سازی و تهیه فیلم به منظور آگاه سازی مردم جهت اینکه به این افراد کمک نکنند اقدام کند. روحیه کمک به نیازمندان در بین مردم ایران موج می زند اما باید تلاش شود این کمک ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی ادامه داد: فرماندهی انتظامی استان نیز باید در اسرع وقت نسبت به در اختیار قرار دادن پلیس بانوان جهت جمع آوری متکدیان خانم اقدام لازم را انجام دهند.

استاندار مرکزی وضعیت عمومی اراک در خصوص متکدیان را مطلوب دانست و گفت: وضعیت اراک در زمینه متکدیان وضعیت نامطلوبی نیست اما همین تعداد محدود نیز باید ساماندهی شوند. کمک به نیازمندان از مسیر صحیح باید انجام شود.

مخلص الائمه بیان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی در خصوص تکدی گری از سوی اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز امری ضروری است که باید مورد توجه باشد.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی تکالیف قانونی بر عهده دارند که باید این تکالیف را به بهترین شکل انجام دهند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: در حوزه سکونتگاه های غیررسمی که تعداد آنها بویژه در ساوه و اراک زیاد است، اقدام موثری را اداره راه و شهرسازی تحت عنوان بازآفرینی در دستور کار دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، این اقدام در منطقه باغ خلج (کوی سجادیه) اراک از سال های گذشته آغاز شده اما سرعت آن اندک است.

وی ادامه داد: در چشمه موشک(شهرک ولیعصر) شرایط کمی پیچیده است، اما در منطقه فوتبال(کوی علی ابن ابیطالب(ع)) اراک شرایط بهتر است که باید کار در این مناطق دنبال شود.

بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز بیان کرد: به نظر می رسد وجود معتادین متجاهر، متکدیان و بی حجابی چهره استان را آزار می دهد که می طلبد در این راستا برنامه ریزی مدونی صورت گیرد.

وی افزود: عمده متکدیان، اعتیاد به مواد مخدر نیز دارند و بخش عمده ای از آنها نیازمند کمک برای تامین پول اعتیاد خود هستند و ابایی از هیچ اقدامی ندارند.

نظری ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته بخش عمده ای از متکدیان معتاد جمع آوری می شوند و برای باقی متکدیان نیز قطعا برنامه ریزی لازم با کمک دستگاه های ذیربط انجام خواهد شد. برای بخشی از این افراد تذکر کارساز نیست و دستگاه قضا باید به این مهم ورود کند.

به گزاری ایسنا، در این نشست مصوب شد تا ۱۰ روز آینده نیمی از متکدیان در سطح استان جمع آوری شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha