• سه‌شنبه / ۷ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401040704848
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

تفکر امثال شهید بهشتی باید در جامعه ترویج شود

 تفکر امثال شهید بهشتی باید در جامعه ترویج شود
شهید بهشتی

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید تفکر امثال شهید بهشتی را در جامعه ترویج کنیم، گفت: باید جامعه به ویژه جوانان را با زوایای شخصیتی شهید بهشتی و دیگر چهره های انقلابی آشنا کرده و از این طریق در جهت انقلابی بار آوردن نسل جوان برای تشکیل تمدن اسلامی تلاش کنیم.

 حجت الاسلام یوسف احمدی امروز(هفتم تیر) در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و دیگر شهدای هفتم تیر و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در مسجد غدیر شهر کرمانشاه، با بیان اینکه امثال شهید بهشتی دست پرورده امام (ره) و مکتب اسلام هستند، گفت: با نگاهی به زندگینامه شهید بهشتی می‌بینیم که ایشان نمونه والای یک انسان الهی بود.

 وی با بیان اینکه بن بست در تفکر شهید بهشتی جایی نداشت، گفت: ایشان به تاسی از مکتب اسلام در مواجهه با بن‌بست‌ها عزمی راسخ داشت و هرطور شده راه عبور از مشکلات را پیدا می کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: شهید بهشتی فردی شدیدا معتقد و متعهد بود که اسلام را ریشه‌ای قبول داشت و بر همین اساس تمام زندگی خود را از امور شخصی گرفته تا امور سیاسی بر مبنای اسلام گذاشته بود.

احمدی با تاکید بر اینکه شهید بهشتی اصل تقوا را در خود رویانده بود، گفت: اخلاق مداری از ویژگی‌های برجسته شخصیتی شهید بهشتی بود.

احمدی سپس با تاکید بر اینکه شهید بهشتی در پی کادر سازی برای نظام بود، گفت: مدیران برای اداره بهتر امور باید تفکرات شهید بهشتی را که برگرفته از مکتب اسلام است، سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهید بهشتی اسلام و انقلاب را محدود به چارچوب مرزهای جمهوری اسلامی نمی دانست، گفت: ایشان اعتقاد داشت باید اسلام در گستره جهانی مطرح شود تا شاهد گرایش جهانیان به این دین آسمانی باشیم.

احمدی با تاکید بر اینکه باید زیبایی‌های اسلام را به جامعه جهانی بشناسانیم، گفت: فقط با شناخت بنیادین از اسلام می توان موج گرایش جهانیان به این دین آسمانی را انتظار داشت.

 وی تاکید کرد: نیروهای انقلابی متصل به تفکر شهید بهشتی امروز وظیفه دارند اسلام واقعی را به نسل جوان و جهانیان معرفی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه روحیه استکبار ستیزی در شخصیت شهید بهشتی موج می‌زد، گفت: ایشان هیچ منبری را برپا نکرد، مگر اینکه در سخنرانی خود حتما بر مقابله ظالم و دفاع از مظلوم تاکید داشت.

احمدی در ادامه سخنانش خطاب به آن دسته از افرادی که امروز درخواست مذاکره با آمریکا را دارند، افزود: این افراد چهره واقعی آمریکا را نشناخته اند، وگرنه می دانستند در پشت پرده ادعاهای حقوق بشری آمریکا چه می گذرد و چنین درخواستی نداشتند.

وی اضافه کرد: معنای حقوق بشر آمریکایی این است که در کشور 17 هزار شهید ترور داریم و یا هوایپمای مسافربری ما را با بیش از 270 مسافر در دریا غرق می کنند، اما بجای عذرخواهی از مردم ایران به گردن مسببانش مدال افتخار آویختند.

 احمدی ادامه داد: از دیگر نشانه های حقوق بشری آمریکا اینکه داعش را طبق اسناد، خودشان راه اندازی کرده و با همین داعش میلیون ها نفر بی گناه را کشتند.

وی در ادامه اشاره ای هم به اقتدار کنونی کشور داشت وتصریح کرد: امروز ایران اسلامی دیگر ایران سالهای اولیه پیروزی انقلاب نیست، بلکه ایرانی مقتدر است که با توان زیاد در برابر دشمنان خود ایستادگی می کند و پاسخ یک ضربه دشمن را با 10 ضربه می دهد و این موضوع را هم به دشمنان ثابت کرده و بر مبنای همین اقتدار است که امروز احدی جرات تعرض به خاک ایران اسلامی را ندارد.

وی اشاره ای گذرا هم به موج راه افتاده در کشور درپی انتشار سرود سلام فرمانده داشت و گفت: این سرود در ایران اسلامی و حتی دیگر کشورهای اسلامی موجی از شور و نشاط به وجود آورده و این موضوع نشان از شور و شوق مردم برای ظهور امام زمان(عج) دارد.

 انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha