• سه‌شنبه / ۷ تیر ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401040705055
  • خبرنگار : 50491

سند توسعه و پیشرفت ۱۱۰ روستای گلستان رونمایی شد/ افزایش درآمد سرانه روستایی در گلستان

سند توسعه و پیشرفت ۱۱۰ روستای گلستان رونمایی شد/ افزایش درآمد سرانه روستایی در گلستان

ایسنا/گلستان استاندار گلستان از اجرای طرح توسعه و پیشرفت ۱۱۰ روستای گلستان خبر داد و گفت: این طرح فرصتی بی بدیل برای افزایش درآمد سرانه خانوار به میانگین کشوری است.

علی محمد زنگانه عصر امروز در قرارگاه جهادی پیشرفت همه‌جانبه ۱۱۰ روستای گلستان اظهار کرد: در دولت مردمی آیت الله رئیسی جایگاه مردم در تحقق پیشرفت و رشد همه‌جانبه بی‌بدیل است و در استانی مانند گلستان که بیش از ۴۶ درصد جمعیت آن را روستاییان تشکیل می‌دهند پیشرفت روستامحور و برنامه‌محور در برنامه های توسعه و پیشرفت استان جایگاه ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه در گلستان در برنامه‌های روستامحور و مردم‌محور تجربیات موفق بسیار خوبی وجود دارد، افزود: در این برنامه مبتنی بر الگوی توسعه روستامحور و برنامه‌محور حرکت کرده که روستاهای وامنان، محمدآباد، عطاآباد، پنج پیکر از جمله آنها است.

سند توسعه و پیشرفت ۱۱۰ روستای گلستان رونمایی شد/ افزایش درآمد سرانه روستایی در گلستان

استاندار گلستان اضافه کرد: در فراخوانی که برای تدوین این الگو اعلام کردیم بیش از ۲۰ تجربه موفق با اشکال و موضوعات متفاوت مبتنی بر مزیت‌های نسبی شناسایی شدند و یک کمیته استانی با مشارکت همه ذی‌نفعان به ویژه با صاحبان این تجربه به عنوان رهبران اجتماعی این روستاها شکل گرفته است.

زنگانه با بیان اینکه الگوی استان گلستان تعمیم این تجربیات موفق یا ایجاد ظرفیت های پیشرفت روستا است، تاکید کرد: این الگو به عنوان یک الگوی استانی و اجرای آن برای همه روستاهای گلستان مدنظر قرار می‌گیرد و مبتنی بر مزیت‌هایی است که در یک هزار و ۵۰ روستای استان شناسایی می شود.


وی با اشاره به اینکه در افق ۱۴۰۴ به صورت  فازبندی شده و به تدریج این الگوها را در روستاها پیاده می‌کنیم، یادآور شد: الگویی که به جای دولت‌محوری، مردم محور است و غایت برنامه‌های مشارکتی با مشارکت خودجوش را مد نظر دارد و با هدایت و راهبری رهبران اجتماعی که خود منتخب شورای پیشرفت روستا هستند، می تواند مبتنی بر مزیت‌های نسبی هر روستا یا یک منطقه پیشرفت آن را رقم بزند.

استاندار گلستان با بیان اینکه امروز از طرح توسعه و پیشرفت ۱۱۰ روستای استان گلستان رونمایی شد، تصریح کرد: جلسات ظرفیت‌سازی و تعمیم این پروژه با حضور روستاهای پیشرو و شورای راهبری این کار در سطح گلستان اجرایی می شود.

سند توسعه و پیشرفت ۱۱۰ روستای گلستان رونمایی شد/ افزایش درآمد سرانه روستایی در گلستان

زنگانه با اشاره به اینکه بعد از سفر رئیس‌جمهور تجربه بی بدیلی را تجربه کردیم، تصریح کرد: بیش از ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات اشتغال آفرین، ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلییارد تومان تسهیلات برای حمایت از ازدواج جوانان اختصاص یافت، از طرفی تبصره های ۱۵ و ۱۸ بودجه که شامل تسهیلات ارزان در حمایت از کسب و کارها است ظرفیت بی بدیلی برای استان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه امروز مصوب شد سهم پروژه پیشرفت روستامحور از محل هر یک از تسهیلات مشخص شود، تاکید کرد: به شهرستان ها ابلاغ می کنیم که متناسب با جمعیت روستایی منابع به صورت متوازن و براساس الگوی پیوست عدالت توزیع شود و این مهم فرصتی بی بدیل برای پیاده سازی این الگو در گلستان و افزایش درآمد سرانه به میانگین کشوری است.

استاندار گلستان متذکر شد: در الگوهایی که تاکنون ارائه شده مناطقی که تجربه موفق دارند میانگین درآمد سرانه خانوار آنها به میانگین کشوری رسیده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha