• چهارشنبه / ۸ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401040805231
  • خبرنگار : 50184

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران:

شرایط بهتری برای "قوری قلعه" رقم می‌خورد/ کش و قوس ۳ ارگان بر سر "کاجستان بیستون"

شرایط بهتری برای "قوری قلعه" رقم می‌خورد/ کش و قوس ۳ ارگان بر سر "کاجستان بیستون"

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران از رفع موانع و مشکلات پیش روی اجرای طرح های عمرانی در مجموعه توریستی غار قوری قلعه خبر داد.

علی همتی در حاشیه سفر به کرمانشاه، در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به سوالی درخصوص شرایط نابسامان مجموعه توریستی غارقوری قلعه، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته شرکت توسعه گردشگری در قوری قلعه مشکلاتی از جنس اختیارات و مالکیت داشته و همین امر کار را برای تغییر و تحولات در آن سخت کرده بود.

وی از رایزنی های صورت گرفته با استانداری کرمانشاه برای رفع این مشکلات خبرداد و گفت: خوشبختانه اخیرا با اعمال ماده ۶۹ و کمک های استانداری، بخشی از مشکلات مرتفع و دست ما برای اقدامات عمرانی و فعالیت های توسعه‌ای باز شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران یادآورشد: عمده مشکلات مربوط به ناهماهنگی هایی بود که با منابع طبیعی داشتیم که این موانع رفع شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با رفع شدن این موانع بتوانیم با اجرای برخی اقدامات، شرایطی بهتر از امروز را برای این مجموعه گردشگری رقم بزنیم و از این پس به سمت اجرای اقدامات عمرانی و بهبود وضعیت بهره برداری در این مجموعه برویم‌.

همتی متذکر شد: البته اجرای هر نوع اقدامی در این مجموعه با حفظ ساختار زیست محیطی و منابع طبیعی خواهد بود، تا قوری قلعه تبدیل به منطقه نمونه گردشگری در استان شود.

وی در ادامه این گفت‌ و گو در تشریح چرایی شرایط نامناسب کاجستان بیستون هم عنوان کرد: بحث نگهداری و آبیاری و موضوعات تخصصی پارک جنگلی بیستون علاوه بر شرکت توسعه گردشگری، بر عهده منابع طبیعی و شهرداری نیز هست و اگر درختان آن خشک شده اند مربوط به این سه نهاد است.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری خاطرنشان کرد: یکسری بهره برداری از فضاهای در دسترس آن در حوزه گردشگری به شرکت توسعه واگذار شده بود که در همین حوزه هم اختلافاتی با منابع طبیعی و شهرداری پیش آمد و این ظرفیت برای بهره برداری درست به شرکت توسعه داده نشد.

وی با بیان اینکه این سه مجموعه در یک ناهماهنگی و کش و قوس باهم بسر می بردند، گفت: تاکنون باهم جلساتی داشته ایم و امیدواریم این موانع مرتفع شود تا از این ظرفیت بسیار خوب در حوزه گردشگری استفاده کرد.

به گفته این مسئول استفاده از پارک جنگلی بیستون به عنوان پارکینگ و توقفگاه حداقل های استفاده از ظرفیت آن است.

وی که حدود شش ماهی است مسئولیت شرکت توسعه گردشگری ایران را برعهده گرفته در ادامه گفت: زمانی این مسئولیت را پذیرفتم که شرکت توسعه گردشگری ایران یک دوره بسیار سخت را با مشکلات و گرفتاری های بسیار پشت سر گذاشته بود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران اضافه کرد: شیوع بیماری کرونا که حدود دو سال حوزه گردشگری را به شدت تحت تاثیر قرار داد از یکسو و سیاست های گذشته شرکت توسعه درقبال شرکت های استانی که باعث کم توجهی و به نوعی رهاشدگی آنها شده بود از دیگر سو، آسیب های جدی را بر این شرکت ها وارد کرده بود.

وی اضافه کرد: همچنین در برخی از مجموعه ها همچون قوری قلعه با همکارانی مواجه بودیم که علیرغم خدمت صادقانه و زحمات بسیار، بیش از یکسال حقوق معوق داشتند و برای همین رفع این موانع و مشکلات را در دستور کار قرار دادیم.

همتی اضافه کرد: ظرف شش ماه با در اولویت قرار دادن این مشکلات توانستیم حقوق معوق نیروهای قوری قلعه را پرداخت کنیم و در حال حاضر هم پرداخت ها به آنها کاملا بروز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha