• چهارشنبه / ۸ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401040805305
  • خبرنگار : 71660

کره‌شمالی بار دیگر درباره اقدامات آمریکا برای ایجاد "ناتو آسیایی" هشدار داد

کره‌شمالی بار دیگر درباره اقدامات آمریکا برای ایجاد "ناتو آسیایی" هشدار داد

رسانه دولتی کره شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد رزمایش‌های مشترک ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن "هدف شومی" در قبال کره شمالی دارد و قسمتی از مقدمه خطرناک ایجاد "نسخه آسیایی ناتو" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ گزارش‌های رسانه دولتی کره شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای چند ساعت پیش از آنکه رهبران کره جنوبی و ژاپن برای اولین بار وارد نشست سالیانه ناتو شوند، منتشر شد. آنها همچنین با جو بایدن،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا دیداری خواهند داشت تا درخصوص کره شمالی گفت‌وگو کنند؛ دیداری سه‌جانبه‌ای که اولین مورد خود از سال ۲۰۱۷ است.

این سه کشور همچنین می‌خواهند رزمایش‌هایی را نزدیک هاوایی در ماه اوت تحت عنوان "پاسیفیک دراگون" برگزار کنند.

این رسانه رسمی کره شمالی گزارش داد: ایالات متحده با نادیده گرفتن تقاضای امنیتی اصلی و نگرانی‌ کشورهای آسیا- اقیانوسیه، در خصوص همکاری نظامی با دست‌نشانده‌های خود به بیراهه کشیده می‌شود.

در بیانیه مشابهی، وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد که این رزمایش‌ها رویکرد ریاکارانه آمریکا را نشان می‌دهد که از طرفی پیشنهاد دیپلماسی و مذاکرات بدون هیچ گونه پیش‌شرط را ارائه می‌دهند و از طرفی چنین رزمایش‌هایی را برگزار می‌کنند.

واشنگتن، سئول و توکیو را تشویق و ترغیب کرده تا همکاری بیشتری را در مواجه با تهدیدات کره شمالی و مقابله با نفوذ فزاینده چین انجام دهند.

رسانه دولتی کره شمالی با متهم کردن آمریکا به ایجاد یک جنگ سرد جدید اعلام کرد: برنامه تشکیل ائتلاف نظامی آمریکا-ژاپن-کره جنوبی مقدمه خطرناکی برای تشکیل "نسخه آسیایی ناتو" است. این رسانه به نقل از کیم هیو-میونگ، محقق در انجمن بین‌المللی تحقیقات سیاسی کره شمالی گفت: «ناتو مسئول جنگ در اوکراین است و ناتو چیزی جز خدمتگزار تحقق استراتژی هژمونی آمریکا و ابزار تهاجم محلی نیست.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha