• چهارشنبه / ۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401040805384
  • خبرنگار : 50210

استاندار مرکزی:

شهر جدید امیرکبیر با کمبود مدرسه و درمانگاه روبروست

شهر جدید امیرکبیر با کمبود مدرسه و درمانگاه روبروست

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: شهر جدید امیرکبیر با کمبود خدمات روساختی از جمله مدرسه و درمانگاه روبرو است.

دکتر فرزاد مخلص الائمه، عصر هفتم تیرماه ۱۴۰۱ در جریان بازدید از شهر جدید امیرکبیر در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز عملیات احداث شهر امیرکبیر در سال ۱۳۹۰، جمعیت ثابت شهر را در حال حاضر حدود هزار نفر و جمعیت سیال را سه هزار نفر برشمرد.

وی با بیان اینکه وجود برخی نواقص و عدم ارائه برخی از خدمات عمومی جمعیت‌پذیری شهر با موانعی روبرو کرده است، گفت: شهر با کمبود مدرسه مواجه است که این امر باعث شده است خانواده ها برای مدارس فرزندان خود به اراک مراجعه کنند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: ساخت زیرگذر جهت دسترسی به شهر در حال احداث است و تلاش می شود تا هفته دولت ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد که با توجه به جمعیت موجود در شهر وجود این مسیر دسترسی بسیار اهمیت دارد.

وی یکی از مشکلات اصلی این شهر را کمبود درمانگاه و کادر درمان دانست و افزود: درمانگاه فعلی شهر نیروی لازم را ندارد و لازم است که دانشگاه علوم پزشکی اراک به سرعت جهت رفع این مشکل اقدام کند.

مخلص الائمه بیان کرد: بهترین سیستم تصفیه خانه فاضلاب کشور در این شهر در حال اجراست که تا شهریورماه به بهره برداری می رسد و می توان با توجه به کیفیت این تصفیه خانه حداقل از پساب حاصله برای آبیاری فضای سبز بهره مند شد.

استاندار مرکزی با اشاره به تصویب طرح گردشگری تپه قاش سبز شهر امیرکبیر گفت: شهر امیرکبیر پتانسیل بالایی دارد و می توان متناسب با خواسته متقاضیان خدماتی در حوزه مسکن و زمین ارائه کرد، این شهر حتما توسعه می‌یابد، چندین پروژه زیرساختی بزرگ از جمله ساخت معابر، کف‌سازی و پروژه طرح جهش مسکن با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد در این شهر در حال اجراست و این اقدامات می تواند توسعه جمعیتی شهر را به همراه داشته باشد و در آینده نزدیک امیرکبیر به عنوان یک شهر مستقل دارای شهردار و شورای شهر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha