• چهارشنبه / ۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401040805433

معاون وظیفه عمومی فارس خبر داد:

مشمولان غایب امکان ثبت‌نام در دانشگاه را ندارند

مشمولان غایب امکان ثبت‌نام در دانشگاه را ندارند

ایسنا/فارس معاون وظیفه عمومی فارس گفت: مشمولانی که در کنکورسراسری شرکت کرده‌اند، توجه داشته باشند، غیبت سربازی مانع پذیرش قبول شدگان آزمون سراسری در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی است.

سرهنگ محمدرضا دهقانیان چهارشنبه ۸ تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ ضروری است مشمولانی که در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند، توجه ویژه به مقررات خدمت وظیفه عمومی داشته باشند، غیبت سربازی مانع پذیرش قبول شدگان آزمون سراسری در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی است.

او گفت: شرکت مشمولان در آزمون‌های سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی دلیل بر مجوز ادامه تحصیل نمی‌باشد و مشمولان غایب حتی در صورت قبولی، مجاز به ثبت نام نبوده و مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند.

دهقانیان عنوان کرد: مشمولان مقاطع تحصیلی دانشگاهی و دوره متوسطه که در سال مشمولیت و در خرداد، تیرو شهریور ماه سال ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل شده‌اند تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱، مهلت معرفی دارند.

معاون وظیفه عمومی فارس بیان کرد: این تسهیلات فقط شامل مشمولانی می‌شود که در سال مشمولیت (سال تولد +۱۸) فارغ‌التحصیل شده‌اند.

او اظهار کرد: مشمولانی که قبل از سن مشمولیت و در سن ۱۷ سالگی (سال تولد +۱۷) یا قبل از آن در مقطع دیپلم یا پیش دانشگاهی فارغ‌التحصیل می‌شوند بر اساس قانون خدمت وظیفه عمومی پس از رسیدن به ۱۸ سالگی تمام، ۶ ماه مهلت معرفی دارند.

این مقام مسئول افزود: مشمولان باید قبل از اتمام مهلت معرفی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) برای ثبت درخواست خود اقدام کنند.

دهقانیان گفت: امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد و سربازان وظیفه غیر غایب در صورت قبولی و احراز شرایط لازم می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی و بالاتر از خدمت ترخیص و در دانشگاه ثبت نام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha