• چهارشنبه / ۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1401040805802
  • خبرنگار : 71454

معرفی فیلم‌های افتتاحیه و اختتامیه جشنواره "کارلووی واری"

معرفی فیلم‌های افتتاحیه و اختتامیه جشنواره "کارلووی واری"

جشنواره بین‌المللی فیلم «کارلووی واری»، فیلم‌های افتتاحیه و اختتامیه پنجاه و ششمین دوره این رویداد سینمایی را معرفی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، جشنواره بین‌المللی فیلم «کارلووی واری» در روز اول جولای (۱۰ تیر) با نمایش فیلم ایتالیایی «ابرقهرمانان» ساخته «پائولو ژنووزه» افتتاح خواهد شد و «سه هزار سال حسرت» ساخته جدید «جورج میلر» نیز فیلم اختتامیه این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ جولای (۱۸ تیر) خواهد بود.

«سه هزار سال حسرت» جدیدترین ساخته «جورج میلر» پس از فیلم موفق و هیجانی «مکس دیوانه: جاده خشم»، امسال در جشنواره فیلم کن رونمایی شد و داستان یک استاد روایت‌شناسی با نام «آلیتیا بانی» (تیلدا سوینتون) است که برای سخنرانی در یک کنفرانس به استانبول می‌رود اما زمانی که از چراغ عتیقه‌ای که از بازار خریده بود، یک غول (ادریس البا) بیرون می‌آید و به سبک افسانه های شرقی، فرصت تحقق سه آرزو را به او می‌دهد، او به تدریج هویتش به عنوان یک چهره دانشگاهی و منطقی را زیر سوال می‌برد. «سه هزار سال حسرت» داستانی فرازمانی از عشق است که مانند قصه‌های «هزار و یک شب» لذت داستان‌گویی را به مخاطب می‌دهد.

فیلم «ابرقهرمانان» که آغازگر جشنواره کارلووی واری خواهد بود نیز روایتی عاشقانه از شادی‌ها و ترس‌های زوجی است که به صورت اتفاقی با هم آشنا می‌شوند. آنا، تصویرگر کتاب‌های مصور و مارکو، فیزیکدان نظری، یک جفت ابرقهرمان همزاد هستند که مانند بسیاری از افراد دیگر تصمیم گرفته‌اند با هم زندگی کنند. به هر حال، برخورد با مشکلات مشترک، گاهی به نیروی واقعاً فوق بشری نیاز دارد. هر رابطه‌ای بحران‌ها و لحظات شگفت‌انگیز خود را دارد، از یک برخورد تصادفی در زیر باران گرفته تا مکالمات جدی یک دهه بعد.

ساختار فیلم تاریخچه رابطه آنها را با پیروی از دو بازه زمانی ارائه می کند: آغاز و ۱۰ سال بعد. اپیزودهایی که با دقت ساخته شده‌اند و قلب و ذهن مخاطب را هدف قرار می دهند.

پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم کارلووی واری از تاریخ اول تا نهم جولای (۱۰ تا ۱۸ تیرماه) در کشور جمهوری چک برگزار خواهد شد و طبق اعلام پیشین فیلم «آسمان زیر آب» ساخته «درناز حاجیها» نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی پروکسیمای این جشنواره خواهد بود و «تابستان با امید» ساخته صدف فروغی به عنوان محصول مشترک سینمای ایران و کانادا در بخش مسابقه اصلی برای کسب گوی بلورین بهترین فیلم کارلوی واری رقابت خواهد کرد. 

همچنین فیلم «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در بخش نمایش‌های نیمه شب و مستند «جمعه میبینمت رابینسون» ساخته میترا فراهانی و محصول مشترک فرانسه، سوئیس، ایران و لبنان هم در بخش «خارج از گذشته» این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته خواهند شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha