• پنجشنبه / ۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401040906285
  • خبرنگار : 50204

ارزش گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد کمک مردمی در سال گذشته

ارزش گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد کمک مردمی در سال گذشته

ایسنا/مرکزی معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان کمک های مردمی ارزش گذاری شده که کمیته امداد توانسته این فرصت را فراهم کند.

حبیب اله آسوده روز پنجشنبه ۹ تیرماه در همایش علمی، تبلیغی و تکریمی زکات اظهار کرد: فقر یک پدیده اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که حداقل تا امروز در طول تاربخ وجود داشته است، عدالت از ارکان ساختاری دولت ها است تا با عدالت، فقر از بین برود و مصرف و تولید و توزیع عادلانه شکل بگیرد اما در کنار عدالت، احسان نیز در دین مورد تاکید واقع شده است.

وی افزود: احسان در کنار عدالت می تواند رفاه نیازمندان و جامعه را ارتقا دهد و سطح رفاه را مترقی کند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: وظیفه حاکمبت اجرا و گسترش عدالت برای مردم و ابجاد فرصتی است تا مردم انفاق و احسان را انجام دهند.

آسوده بیان کرد: کمیته امداد به عنوان نهادی که در سال ۵۷ توسط امام راحل تاسیس شد، مبتنی بر ۲ هدف اصلی کمک به نیازمندان و تروبج خیر و احسان در جامعه و توانمندسازی نیازمندان است و همچنین فرصت شکوفایی استعدادهای مغفول مانده نیارمندان را فراهم می سازد و در همین راستا منظومه توانمندسازی کمیته امداد در حوزه های مختلف فعال است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان کمک های مردمی ارزش گذاری شده که کمیته امداد توانسته این فرصت را فراهم کند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه راهبرد کمیته امداد مردمی سازی خیر و انفاق در کشور است اضافه کرد: بر همین اساس جریان سازی و شفاف سازی و نهادسازی در دستور کار قرار گرفته به این معنا که نهادهای مردمی شکل گرفته و با نظارت و هدایت یک نهاد تنظیم گر کمک ها به دست نیازمندان برسد.

آسوده ادامه داد: بیش از ۹ هزار مرکز نیکوکاری با سه ویژگی محله محور، مردم محور و مسجد محور در کشور شکل گرفته که بیش از ۵۰ درصد این مراکز امام نیکوکاری دارند.

وی ادامه داد: در زمینه اکرام ایتام بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر حامی، کمک های خود را به صورت مستقیم به دست ایتام می رسانند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: در حوزه صدقات نیز ۵۰۰ میلیارد تومان در سال در بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار صندوق کوچک و بزرگ صدقه جمع اوری شده  که در حوزه های مختلف کمک می شود.

آسوده اضافه کرد: زکات یک مسئله محوری قرآنی است که همه علما جایگاه والای این مهم را می دانند، سال ۹۱ قانون زکات در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. برگزاری اجلاس سالانه زکات در جمهوری اسلامی از منظر مقام معظم رهبری ارزش والایی دارد و در همین راستا بعد از گذشت ۱۰ سال آیین نامه اجرایی زکات تدوین شده و هفته آینده در کمیسیون مجلس بحث و بررسی خواهد شد تا وظایف دستگاه ها تعیین و مشخص شود.

وی ادامه داد: البته در استان مرکزی این هماهنگی وجود دارد و شکل گیری این آیین نامه قطعا اثرگذار خواهد بود. هدف، جریان سازی مردمی زکات در کشور است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha