• جمعه / ۱۰ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401041006801
  • خبرنگار : 71663

"سرایا القدس" مسئولیت عملیات مقاومتی در کرانه باختری را بر عهده گرفت

"سرایا القدس" مسئولیت عملیات مقاومتی در کرانه باختری را بر عهده گرفت

گردان‌های سرایا القدس، شاخه مسلح جهاد اسلامی فلسطین مسئولیت عملیات تیراندازی به نیروهای اسرائیلی و شهرک نشینان در کرانه باختری را بر عهده گرفت که به زخمی شدن یک افسر و سه شهرک نشین منجر شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رای الیوم، درگیری‌های مسلحانه سحرگاه پنجشنبه طی بازدید گروه‌هایی از شهرک‌نشینان تحت حمایت ارتش رژیم صهیونیستی از مقبره یوسف در نابلس در شمال کرانه باختری رخ داد.

در بیانیه‌ای که از سوی "تیپ نابلس" گردان‌های سرایا القدس منتشر شد، با تاکید بر تداوم آمادگی بالا برای مقابله با تهاجمات اسرائیل به شهرهای فلسطین، آمده است: فعالان این گروه توانستند در کمین ارتش رژیم صهیونیستی قرار بگیرند و آنها را با آتش سنگین هدف قرار دهند.

پیش از این سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک فرمانده ارتش اسرائیل در شمال کرانه باختری و سه شهرک نشین در مجاورت مقبره یوسف در شهر نابلس توسط افراد مسلح فلسطینی زخمی شدند.

از سوی دیگر، جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان درگیری با ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه مقبره یوسف، ۶۴ فلسطینی به طور متوسط ​​تا خفیف مجروح شدند.

یهودیان مقبره یوسف را مکانی مقدس می‌دانند و پس از تأسیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سال ۱۹۹۴، کنترل امنیتی اسرائیل بر آن تا سال ۲۰۰۰ ادامه داشت، تا اینکه نیروهای اسرائیلی عقب نشینی کردند و کنترل این مکان را به تشکیلات خودگردان فلسطین دادند.

شهرک نشینان یهودی به طور مکرر به آرامگاه یوسف در شهر نابلس زیر نظر ارتش اسرائیل برای انجام مراسم مذهبی حضو دارند، چرا که معتقدند این آرامگاه حضرت یوسف (ص) است.

این درحالی است که فلسطینی‌ها صحت این موضوع را رد می کنند و می‌گویند که قدمت این مقبره بیش از ۲۰۰ سال نیست و متعلق به مرد مسلمانی است که در گذشته در این منطقه سکونت داشته و یوسف دویکات نام دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha