• شنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401041107180
  • خبرنگار : 71129

آمریکا نگران مداخله "بیش از حد" طالبان در ارسال کمک‌های بشردوستانه

آمریکا نگران مداخله "بیش از حد" طالبان در ارسال کمک‌های بشردوستانه

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، هیاتی از آمریکا به ریاست "توماس وست" نماینده ویژه واشنگتن در امور افغانستان در جریان دیداری در دوحه نگرانی‌های ایالات متحده را درباره مداخله در امر ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور ابراز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، توماس وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان ریاست این هیات عالی‌رتبه از مقام‌های ایالات متحده را در نشست دوحه بر عهده داشت که به ادامه گفت‌وگوها با نمایندگان ارشد طالبان افغانستان و همچنین متخصصان تکنوکرات پرداخت؛ این نشست ۲۹ و ۳۰ ژوئن سال جاری میلادی برگزار شد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود آورده است: آمریکا نگرانی‌های خود را درباره مداخله بیش از حد طالبان در ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان اعلام کرد. ایالات متحده همچنین به نگرانی‌هایی درباره اعمال محدودیت‌های در جریان و گسترش یافته علیه حقوق زنان و دختران افغان نیز اشاره کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود همچنین آورده است: نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان به این مساله نیز اشاره کرد که ارتباطی حساس بین پیشرفت و ترقی در حقوق افغان‌ها و همچنین گام‌هایی به سوی عادی‌سازی روابط آمریکا با طالبان افغانستان وجود دارد.

در ادامه این بیانیه همچنین ذکر شده، ایالات متحده در مورد حمایت از اقدامات برای افزایش دسترسی به پول افغانی و سایر اقدامات تثبیت اقتصادی با طرف طالبان در دوحه بحث کرد.

در این بیانیه همچنین ذکر شده است: دو طرف به صورت کلی درباره اقدامات ایالات متحده برای حفظ ۳.۵ میلیارد دلار ذخایر بانک مرکزی افغانستان به نفع مردم این کشور و همچنین اقداماتی برای ایجاد اعتماد بین‌المللی به بانک مرکزی افغانستان گفت‌وگو کردند. آمریکا همچنین کشته شدن و رنج مردم افغانستان در نتیجه زمین لرزه اخیر در این کشور را نیز تسلیت گفت. دو طرف همچنین به مساله تمایل برای تبادلات بیشتر در زمینه مقابله با مواد مخدر و آمادگی در برابر بلایای طبیعی نیز پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha