• شنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401041107518
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

بعد بین‌المللی غدیر به صورت ویژه دیده شود

بعد بین‌المللی غدیر به صورت ویژه دیده شود

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: باید بر بُعد بین‌المللی غدیر به صورت ویژه کار کنیم چرا که بخش‌هایی از این واقعه مهم بین همه مذاهب مورد وفاق است.

حسین خسروی اسفزار، امروز شنبه ۱۱ تیر در نشست شورای راهبردی و سیاستگذاری بنیاد بین‌المللی غدیر اظهار کرد: اهمیت غدیر در جامعه باید تبیین شود چرا که آیاتی از قرآن کریم در این باره نازل شده است.

به گزارش ایسنا، نماینده بیرجند، درمیان و خوسف با اشاره به اینکه کار برای غدیر در واقع کار برای بی‌نهایت است، بیان کرد: باید بر بُعد بین‌المللی غدیر باید کار کنیم چرا که بخش‌هایی از غدیر بین همه مذاهب مورد وفاق است.

خسروی افزار با تأکید بر اینکه غدیر می‌تواند به هم افزایی بین جهان اسلام منجر شود، ادامه داد: در دهه ولایت باید متنی در راستای معرفی نهج‌البلاغه و ولایت علوی توسط اندیشمندان حوزه و دانشگاه تهیه و در اختیار مبلغان قرار گیرد.

وی بیان کرد: امروز جایگاهی که رسانه و فضای مجازی دارد بسیار مهم است و از این جهت از نشر محتواهای جذب کننده برای مخاطب در حوزه غدیر در این فضاها نباید غفلت کرد.

محمد حاجی زاده، دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: امسال برگزاری ۱۳۱ برنامه برای عید غدیر در داخل کشور و ۳۱ برنامه برای خارج کشور برنامه ریزی شد که برای اجرا ابلاغ شده است.

وی به اهداف و سیاست های بنیاد بین المللی غدیر اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی برای جذب نسل جوان و افزایش گستره مخاطبین ماهیت غدیر با تکیه بر ارتباطات و فناوری  های نوین، تاکید بر اجرای برنامه های علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه های غدیر، تلاش در جهت تقویت وحدت مسلمین از طریق تبیین عالمانه غدیر، طرح امیرالمومنین(ع) به عنوان محور وحدت و پرهیز از هرگونه فعالیت و اقدام تفرقه انگیز از جمله اهداف بنیاد غدیر است.

وی ادامه داد: نقش بنیاد بین المللی غدیر؛ سیاست گذاری، برنامه ریزی، پیگیری و ایجاد زمینه و انگیزه در میان اقشار مختلف جامعه است که بر همین اساس اجرای برنامه های فرهنگی، علمی و پژوهشی و تبلیغی را در دستور کار قرار داده است.

حاجی زاده با اشاره به اینکه تمرکز برنامه های بنیاد غدیر در دو مقطع از سال است، تصریح کرد: یکی برنامه های دهه امامت و ولایت با هدف تبین غدیر و فلسفه و پیام آن که اکنون در آستانه آن قرار داریم و دیگری از میلاد امام جواد(ع) تا ۱۳ رجب سالروز میلاد امام علی(ع) است که با هدف تبیین شخصیت و فضایل حضرت و ترویج آموزه هیا علوی برگزار می شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی یادآور شد: بنیاد بین المللی غدیر طرح یکشنبه‌های علوی را طراحی کرده است که در این روز زیارت آن حضرت خوانده می‌شود و این طرح در استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha