• یکشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401041207947
  • خبرنگار : 71415

اولین سفر نخست وزیر نیوزیلند به انگلیس از زمان امضای توافق تجارت آزاد دو کشور

اولین سفر نخست وزیر نیوزیلند به انگلیس از زمان امضای توافق تجارت آزاد دو کشور

نخست وزیر نیوزیلند برای اولین بار از زمانی که کشورش با انگلیس به امضای یک توافقنامه تجارت آزاد پرداخت، به لندن رفته و در آنجا دیداری با همتای انگلیسی خود با هدف تقویت روابط دوجانبه و گفتگو در مورد جنگ روسیه و اوکراین داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این سفر جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند به انگلیس پس از شرکت هر دو رهبر طی هفته گذشته در اجلاس سران ناتو در مادرید صورت گرفت. آنها همچنین در مورد چالش‌های امنیتی پیش روی منطقه هند-اقیانوسیه به گفتگو پرداختند.

این اولین سفر آردرن به انگلیس از زمان شروع همه‌گیری کروناویروس بود. نیوزیلند در ابتدای همه گیری یک سیاست مرزی سختگیرانه را اتخاذ کرده بود و به تازگی مرزهای خود را به روی مسافران خارجی باز کرده است.

او طی اظهاراتش در محل مقر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت، فراهم شدن امکان سفرش به اروپا "یک نقطه عطف فوق‌العاده مهم برای نیوزیلند" است.  وی افزود که این نشان می‌دهد که "ما رویکردی باز در قبال تجارت، معاملات و گردشگری داریم".

آردرن همچنین تاکید کرد که این نشست فرصتی برای بحث در مورد چگونگی واکنش انگلیس و نیوزیلند به جنگ روسیه در اوکراین بوده است.

او بیان داشت: ما همچنین به ارائه کمک نظامی خودمان به موجب شراکتمان با شما پرداخته‌ایم.

جانسون نیز به نوبه خود از آردرن از بابت اتخاذ "خط مشی قدرتمند در قبال اوکراین" تحسین کرد.

آردرن و جانسون در جریان این دیدارشان به امضای یک توافقنامه پرداختند که به موجب آن سفر افراد جوانتر بین انگلیس و نیوزیلند تسهیل می‌شود. این توافق یک برنامه تحت عنوان برنامه تعطیلات کاری و تحرک جوانان را تمدید می‌کند، حداکثر میزان سن برای متقاضیان را از 30 سال به 35 سال افزایش می‌دهد و در عین حال حداکثر مدت زمان امکان اقامت افراد در کشور میزبان را در دوره های زمانی مختلف افزایش داده و تا میزان سه سال رسانده است. این برنامه‌های مخصوص صدور روادید متقابل هدفشان امکان رسیدن مردم دو کشور به درکی بهتر از کشور مقابل است.

این دو رهبر در عین حال به بحث در مورد مقابله با اشاعه اطلاعات دروغ در فضای مجازی و تعمیق روابط تجاری دو جانبه پرداخته و همینطور بر سر تدابیری جدید به منظور تقویت روابط دو کشور در حوزه پژوهش و تحقیق علمی توافق کردند.

انگلیس و نیوزیلند در ماه فوریه یک توافقنامه تجارت آزاد در پی انعقاد توافقی مشابه با استرالیا در اواخر سال 2021، امضا کردند که همچنان مراحل تصویب در هر دو کشور را طی می‌کند.

جانسون خاطرنشان کرد که این توافق باعث حذف یک سری بروکراسی‌ها می‌شود، تعرفه‌های صادراتی را کاهش می‌دهد و فرصت‌هایی را برای سفر و تجارت مربوط به شرکتهای انگلیسی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha