• یکشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401041208042
  • خبرنگار : 50180

آغاز اجرای طرح "جبران و تثبیت یادگیری" برای 18 هزار دانش‌آموز کرمانشاهی

آغاز اجرای طرح "جبران و تثبیت یادگیری" برای 18 هزار دانش‌آموز کرمانشاهی

ایسنا/کرمانشاه معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز اجرای طرح "جبران و تثبیت یادگیری" برای 18 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی استان خبر داد.

 زهرا نجار در حاشیه مراسم افتتاحیه اجرای طرح "جبران و تثبیت یادگیری" در دبستان شهید محمد رحمانپور کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این طرح از امروز(12 تیر) در مدارس سراسر استان آغاز شده و تا 12 شهریور ماه ادامه پیدا خواهد کرد و در این مدت برای هر درس بین 16 تا 24  ساعت دوره آموزشی فشرده برای دانش‌آموزان واجد شرایط برگزار خواهد شد.

نجار با بیان اینکه طرح "جبران و تثبیت یادگیری" برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اجرا خواهد شد، اضافه کرد: دانش آموزانی که در ارزیابی‌های پیشرفت تحصیلی نیمسال دوم سطح عملکردی "قابل قبول" و "نیاز به تلاش بیشتر" داشته اند، در این دوره ها حضور پیدا خواهند کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به رایگان بودن طرح "جبران و تثبیت یادگیری" برای تمامی دانش‌آموزان، گفت: این طرح برای دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی شامل دو درس فارسی و ریاضی است و برای دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی درس علوم نیز به دروس آموزشی اضافه خواهد شد.

نجار با بیان اینکه بیش از 500 پایگاه در مدارس ابتدایی استان مجری طرح "جبران و تثبیت یادگیری" شده‌اند، اضافه کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته نزدیک به 18 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی استان شامل 10 درصد دانش‌آموزان این پایه برای شرکت در طرح "جبران و تثبیت یادگیری" ثبت نام شده‌اند که انتظار داریم شاهد مشارکت تمامی دانش‌آموزان واجد شرایط در طرح باشیم.

 وی در ادامه راهکار جبران "نیاز به تلاش بیشتر" در کارنامه دبستانی‌ها را شرکت در این طرح عنوان کرد و گفت: در پایان دوره پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورتی که دانش‌آموزی پیشرفت کرده باشد، نتیجه ارزیابی‌های جدید در کارنامه او در بخش ارزشیابی‌های خرداد ماه جایگزین وضعیت قبلی خواهد شد.

نجار در ادامه با بیان اینکه همه دانش‌آموزان بخاطر مجازی بودن آموزش‌ها در دروان کرونا درجاتی از افت تحصیلی را داشته‌اند، گفت: تلاش خواهیم کرد تا با اجرای طرح "جبران و تثبیت یادگیری" با اولویت مناطق محروم بخش هایی از افت تحصیلی دانش‌آموزان را جبران کنیم.

نجار تاکید کرد: از مدیران، معلم‌ها و خانواده ها می خواهیم از برچسب زدن به دانش‌آموزان مشمول طرح "جبران و تثبیت یادگیری" خودداری کنند تا به یاری خداوند شاهد اجرای مطلوب طرح باشیم.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha