• یکشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401041208501
  • خبرنگار : 50204

معاون وزیر صمت:

میز خدمت صنعتی در استان مرکزی شکل می گیرد

میز خدمت صنعتی در استان مرکزی شکل می گیرد

ایسنا/مرکزی معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با برگزاری میز خدمت در استان اصفهان، مشکل ۵۱۵ واحد صنعتی و تولیدی رفع شد که این مهم در استان مرکزی نیز جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی اجرا می شود.

محمدمهدی برادران روز یکشنبه ۱۲ تیر در آیین بزرگداشت تولید و تجارت در استان مرکزی اظهار کرد: در طول ۱۰ سال، رشد اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور صفر بوده و از سال ۹۷ تاکنون اقتصاد کشور تورم ۶۰۰ درصدی را تجربه کرده است. برای رسیدن به چشم انداز باید سالی ۸ درصد رشد اقتصادی رشد داشته باشیم اما ۱۰ سال است که رشد اقتصادی صفر بوده است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از سرمایه ها و ظرفیت های موجود افزود: رشد های اقتصادی در سالهای اخیر صورت گرفته اما به نتیجه مطلوب نرسیده و جهت گیری ها نشان می دهد که اقتصاد کشور در صادرات و تولید تغییر کرده و امیدواریم انتظار صنایع مبنی بر رشد ایده آل محقق شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با برگزاری میز خدمت در استان اصفهان، مشکل ۵۱۵ واحد صنعتی و تولیدی رفع شد که این مهم در استان مرکزی نیز جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی اجرا می شود.

برادران رویکرد جدید وزارت صمت را در کنار هم دیدن تولید و تجارت عنوان کرد و گفت: امسال به اذعان صاحبان صنایع، به این مهم  توجه ویژه شده و برای اولین بار حضور رئیس جمهور در جشن صنعت مشاهده شده است.

وی اضافه کرد: طبق دستور وزیر صمت، در حوزه شرکت شهرک های صنعتی، تمام دفاتر تخصصی علاوه بر صنایع به اصناف نیز خدمات ارائه می کنند و امید است ایجاد شهرک صنعتی صنفی در استان مرکزی نیز دنبال شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: فضای کسب و کار با چالش ها و مشکلاتی مواجه است و موانع زیادی نیز وجود دارد، یکی از مشکلات، ناترازی در شرایط اقتصادی است به این معنی که در برخی موارد نتوانسته ایم زنجیره را تکمیل کنیم.

برادران اضافه کرد: در صنایع بالادستی پیشرفت های خوبی صورت گرفته اما سهمیه برای صنایع پایین دستی کم است، اگر سهمیه مواد پتروشیمی افزایش یابد، ظرفیت تولید نیز افزایش ۲ برابری خواهد داشت.

وی با تاکید بر توجه به قاچاق کالا خاطرنشان کرد: در کنار کارخانه های خوب و استاندارد که سبب بی نیازی از واردات می شوند، فردی متخلف، کمک فنر دست دوم را به عنوان کمک فنر نو توزیع می کرد، اصلاحات این فضاها و حذف این افراد که سبب فاصله بین توزیع و تولید می شود نیازمند زمان است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اصلاحات نهادی که وزارت صمت با کمک مجلس شورای اسلامی آغاز کرده سبب غفلت از واحدهای تولیدی نمی شود و این واحدها همواره مورد توجه هستند.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از برخی واحدهای صنعتی و تولیدی و صنفی استان مرکزی تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha