• دوشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401041308664
  • خبرنگار : 50295

مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران:

انجمن سینمای جوان نیاز به تجهیزات آموزشی دارد

انجمن سینمای جوان نیاز به تجهیزات آموزشی دارد

ایسنا/زنجان مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران گفت: باید تجهیزات آموزشی برای انجمن‌های سینمای جوان تهیه شود.

مهدی آذرپندار شامگاه دیروز (۱۲ تیرماه) در نشست صمیمی با اعضای انجمن سینمای جوان استان زنجان با بیان اینکه ۱۱ سال است که انجمن سینمای جوان تجهیز نشده و فقط تجهیزات مختصری به بعضی از دفاتر داده شده است، اظهار کرد: البته با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نظر داریم تا پایان امسال نسبت به تجهیز دفاتر انجمن در سطح کشور اقدام شود.

وی با بیان اینکه باید در انجمن، پول اندیشه دهیم و بودجه تولید باید به نحوی باشد که بتوانید تجهیزات را فراهم کنید، افزود: بودجه استان زنجان با وجود اینکه زنجان جزو استان‌های پرتولید در راستای تولید فیلم و سینما نیست، دو برابر شده‌ است. همچنین فیلم‌ساز حرفه‌ای می‌تواند بودجه کار خود را از تهران بگیرد.

این مسئول با اشاره به تصویب بودجه ۲۰۰ میلیون تومانی برای انجمن سینمای جوان استان زنجان و متمم بودجه، تصریح کرد: متمم از بودجه‌های استانی پرداخت نمی‌شود، بلکه این بخش از مرکز پرداخت خواهد شد. همچنین بودجه فیلم‌هایی که با اولویت‌بندی پیچینگ ساخته می‌شود نیز از بودجه استانی پرداخت نمی‌شود که تاکنون از استان زنجان دو تولید حرفه‌ای و ۶ تولید نیمه‌حرفه‌ای ثبت شده‌ است.

آذرپندار با اشاره به ایجاد تنوع در انتخاب موضوعات فیلم‌سازی و با بیان اینکه با نگاه ویژه موضوعات بکر را در جامعه مشاهده کرده و در آن راستا فیلم تولید کنید، ادامه داد: تنوع از اولویت‌های انجمن سینمای جوان است و سعی کنید در فیلم‌ها به بیان دغدغه‌های اجتماعی بپردازید.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران با اشاره به اردوهای فیلم‌سازی و اظهار آمادگی برای اجرای اردوها در استان و اردوی شمال‌غرب به میزبانی استان زنجان، عنوان کرد: اعضای شورای پیچینگ‌ نیز شامل تغییراتی بوده‌ و کارهایی که در شورای پیچینگ رد می‌شود، دارای حق دفاع بوده‌ است.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی دوره جامع فیلم‌نامه‌نویسی و اختصاص ۵ فیلم بلند به انجمن سینمای جوان برای اولین‌بار، گفت: عکاسی بخشی است که مورد بی‌مهری در انجمن سینمای جوان قرار گرفته است، البته در چند وقت گذشته شیوع ویروس کرونا باعث تضعیف انجمن شده بود و این عامل باعث تعطیلی جشنواره‌های منطقه‌ای عکاسی شد.

آذرپندار با بیان اینکه در نظر داریم سه جشنواره منطقه‌ای در حوزه عکاسی را در کشور برگزار کنیم، عنوان کرد: می‌توانیم از ظرفیت سینماهای شهرها در جهت اکران فیلم‌های کوتاه در سینمای شهر که از مطالبات فیلم‌سازان است، استفاده کنیم.

رئیس انجمن سینمای جوان استان زنجان نیز در ادامه با اشاره به راه‌اندازی شورای پیچینگ و حضور فیلم‌سازان، اظهار کرد: خروجی شورای پیچینگ در سال ۹۸ تولید چهار فیلم‌نامه بود ولی به دلیل بودجه کم نتوانستیم از فیلمی تولید کنیم و در سال ۱۳۹۹ نیز با وجود ویروس کرونا پیچینگ تشکیل و خروجی این شورا چهار فیلم‌نامه بود.

لیلا بیگلی گفت: در سال گذشته نیز بودجه نداشتیم ولی با وجود شیوع ویروس کرونا شاهد درخشش فیلم‌سازان در جشنواره‌های دانشجویی بودیم و در سال‌جاری نیز بودجه استان ۱۴۰ میلیون تومان بوده و تاکنون شاهد ثبت ۱۲ فیلم‌نامه هستیم.

در ادامه این نشست، بازیگر زنجانی نیز با بیان اینکه آینده برای دوستان جوان خواهد بود، گفت: بودجه مراکز انجمن‌های سینمای جوان محدود است و انتطار از این مراکز نیز باید در حد توان مالی باشد، مگر اینکه همتی نسبت به افزایش بودجه توسط تهرانی شود.

محمود نظرعلیان بیان کرد: کار ما کار بسیار سخت و پرمسئولیتی است ولی جوان هر زمان که اراده کرده‌، به ایده‌ال خود رسیده‌ است و در گذشته‌های نه چندان دور شاهد بوده‌ایم، استان زنجان گذشته درخشانی داشته، کارهای خوبی نیز به یادگار مانده ولی مشکلات اقتصادی، اجتماعی و شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد مشکلاتی در اجرا برنامه‌ها شد.

وی در توصیه به جوانان نیز خاطرنشان کرد: از دیدن، شنیدن و خواندن کوتاهی نکنید، زیرا ما همیشه باید از یکدیگر بیاموزیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha