• دوشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401041308972
  • خبرنگار : 50295

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

نقد سازنده باید همراه با ارائه راهکار و پیشنهاد موثر باشد

نقد سازنده باید همراه با ارائه راهکار و پیشنهاد موثر باشد

ایسنا/زنجان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: رسانه به عنوان متولی بیداری جامعه باید نقش خود را ایفا کرده و مطالبه‌گری کند.

امرالله حسنی ظهر امروز (۱۳ تیرماه) در نشست خبری بزرگداشت سهروردی و جشنواره مطبوعات استان زنجان با بیان اینکه مصداق اصلی کار با قلم، شما خبرنگاران، نویسندگان و همه کسانی که با قلم سر و کار دارند هستید، اظهار کرد: انتظاری که از اصحاب مطبوعات و رسانه استان داریم، ‌متفاوت با سایر افراد است؛ چراکه در حوزه تحقیق‌نویسی به خصوص برای توسعه استان، کم‌کاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع مطالب خوبی توسط مطبوعات و رسانه‌های استان نوشته شده و گاهی حتی برای یک مدیر جریان‌سازی نیز می‌شود، افزود: انتظار داریم خبرنگاران به عنوان افراد نخبه در حوزه‌های مختلف همچون خدمات، صنعت، کشاورزی و ... بیشتر وارد شوند. رسانه به عنوان متولی بیداری جامعه و مسئول باید نقش خود را ایفا و مطالبه‌گری کند. علاوه بر این، در حوزه امیدافزایی در جامعه نیز با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

این مسئول با بیان اینکه مسائل و مشکلات باید نقد شود ولی نقد سازنده همراه با پیشنهاد موثر است، تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای امید از دست برود، جامعه مرده، از دست رفته و فعالیتی در آن رخ نخواهد داد. اگر خلائی در مدیران وجود دارد باید تذکر دهیم، مشکلات در جامعه را باید شناسایی و تذکر دهیم ولی تزریق امید به جامعه نیز باید جزو اولویت‌ها باشد.

حسنی با بیان اینکه با توجه به مصادف شدن روز خبرنگار با ایام محرم، عجله‌ای برای برگزاری مراسم این روز نداشتیم، ادامه داد: در مردادماه امسال برنامه‌های مختلفی در راستای بزرگداشت حکیم سهروردی در داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد، به گونه‌ای که برنامه‌های بزرگداشت امسال با نگاه تمدنی به شخصیت ایشان چیده شده‌ است. همچنین آفرین‌واره‌ای که درباره محرم در سال‌های گذشته اجرا شده‌ بود، امسال نیز اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در حوزه اوقات فراعت نیز در فرهنگسراهای استان برنامه‌هایی آغاز شده تا بستری برای استفاده علاقه‌مندان فراهم شود، عنوان‌ کرد: در جهت رسیدن به عدالت فرهنگی سعی کرده‌ایم نقطه مرکزی آن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشند و کارهای خوبی نیز آغاز شده‌ است. همچنین برای اولین‌بار یک لیست تجمیعی از خبرنگاران استان نیز جمع‌آوری کرده‌ایم.

این با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره مطبوعات همانند هر جشنواره‌ای، شناسایی استعدادهای آن حوزه است و این جشنواره در کنار شناسایی استعداد، یک دورهمی برای خبرنگاران به شمار می‌رود، گفت: در حال حاضر فرهنگ جزو اولویت‌های آخر جامعه است، این در حالی است که اکثر معضلات به دلیل کم‌توجهی به این بخش به وجود آمده است. با اینکه وضعیت بودجه مطلوب نیست اما معتقدیم در همه موارد مشکل بودجه نیست و ما باید به برنامه نیز دقت کنیم. گاهی اوقات در برنامه‌نویسی مشکل داریم، بعضی مواقع نیز اقتصاد فرهنگ را بلد نیستیم.

وی با بیان اینکه بودجه‌های فرهنگی کم و ناقص است ولی با همین برنامه‌ها باید کاری انجام دهیم، افزود: در حوزه مد و لباس، کارگروهی به نام مد و لباس تشکیل شده که بعد از چند سال تعطیلی، دوباره راه‌اندازی شد که در این راستا دو کار را دنبال خواهیم کرد. ابتدا اجرای قوانین‌ و دستورالعمل‌ها و سپس جاری ساختن فرهنگ مد و لباس متناسب با فرهنگ مدنظر خواهد بود.

این مسئول با اشاره به مشکلات معیشتی خبرنگاران، بیان‌ کرد: برخی از روزنامه‌های استان از طریق یارانه منبع درآمدی دارند ولی برخی از هفته‌نامه‌ها و ... دچار مشکل شده‌اند که در حال انجام اقداماتی در این زمینه هستیم.

مسئول صندوق اعتباری هنر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این نشست گفت: خبرنگاران برای دریافت بیمه و عضویت در صندوق اعتباری هنر باید از معاونت مطبوعاتی اقدام کرده و دستورالعمل مربوطه را رعایت کنند و هر زمان که از معاونت مطبوعاتی معرف‌نامه اخذ کردند، به صندوق اعتباری هنر اطلاع دهند تا مشکل آن‌ها حل شود ولی متاسفانه خبرنگاران از این موضوع بی‌اطلاع هستند که وقتی از معاونت مطبوعاتی نامه دریافت می‌کنند باید آن را در سامانه بارگذاری کنند.

مرتضی بهمنی خاطرنشان کرد: برای دریافت هنرکارت نیز وقتی زمان عضویت آن‌ها به اتمام رسید، باید مبلغ عضویت را واریز کرده و ۴۸ ساعت بعد دوباره در سایت هنرکارت برای دریافت هنرکارت ثبت‌نام کنند. همچنین کسانی که عضو صندوق اعتباری هنر هستند باید هر سه سال یکبار دوباره نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و لازم‌ به ذکر است که هفته اول مهرماه زمان ثبت‌نام بیمه تکمیلی هنرمندان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha