• دوشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401041309129
  • خبرنگار : 71661

دیدار وزیران خارجه روسیه و ونزوئلا در مسکو

دیدار وزیران خارجه روسیه و ونزوئلا در مسکو

روسیه از عادی‌سازی وضعیت در ونزوئلا و پیرامون آن به لطف سیاست‌های توامند دولت این کشور و وعده‌هایی برای ادامه حمایت از کاراکاس استقبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با کارلوس رافائل فاریا تورتوسا، همتای ونزوئلایی خود گفت: ما قطعا از عادی‌سازی وضعیت در ونزوئلا و پیرامون آن استقبال می‌کنیم. ما می‌بینیم که به لطف سیاست‌های مسئولانه و توانمند دولت نیکولا مادورو (رئیس‌جمهوری ونزوئلا) این کشور دارد به مسیر توسعه پایدار باز می‌گردد. ما به هر طریقی که بتوانیم به این مسئله کمک خواهیم کرد.

تورتوسا نیز از لاوروف به دلیل حمایت جامعش از حل و فصل بن‌بست‌های سیاسی ونزوئلا تشکر کرد.

این دیپلمات ارشد ونزوئلا گفت: می‌خواهیم از شما، رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین و دولت روسیه به دلیل حمایت (از ونزوئلا) تشکر کنیم، حمایت سیاسی، حمایت از فرایندهای ملی که در ونزوئلا در حال رخ دادن هستند، مشارکت روسیه به عنوان یک میانجی‌گر در مذاکرات با اپوزیسیون ونزوئلا.

تورتوسا برای دیدارهای کاری یکشنبه به مسکو سفر کرده و تا سه‌شنبه در روسیه می‌ماند. او پیش از انتصاب به عنوان وزیر خارجه ونزوئلا، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار این کشور در مسکو بود.

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: ونزوئلا و روسیه به همکاری در بخش نفت ادامه می‌دهند و در حال حاضر روی توافقی برای دور زدن مطالعات غربی مرتبط با مکانیسم‌های مالی کار می‌کنند. در مورد همکاری در بخش انرژی، از زمان نزدیک شدن بین کشورهایمان هرگز متوقف نشده است. ما در حال کار بر روی پروژه های خاص با شرکت‌های فدراسیون روسیه هستیم و به تعمیق این کار ادامه می دهیم. امیدواریم بتوانیم در مورد راه ها به توافق برسیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۴-۱۳ ۱۹:۱۱

فلاکت روسیه از اینجا مشخصه !!! ونزوئلا آخه نه اقتصادی داره نه قدرتی داره نه علمی نه تکنولوژی نه..... چی داره ؟! نفتش ام که بدرد نمیخوره و کیفیتش خوب نیست و خودش عرضه استخراجش و نداره اگر ایتالیا و فرانسه و...نباشند!!!