• سه‌شنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401041409401
  • خبرنگار : 50126

وعده‌های سه وزیر به مردم ایلام در دیدار فلاحی/ از تسریع درتکمیل سامانه گرمسیری تا حل تنش آبی

وعده‌های سه وزیر به مردم ایلام در دیدار فلاحی/ از تسریع درتکمیل  سامانه گرمسیری تا حل تنش آبی

ایسنا/ایلام نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مطالبات مردم و دستورات قبلی وزرا با سه وزیر آموزش و پرورش، نفت و نیرو دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از کانال اطلاع رسانی ، دکتر «سارا فلاحی، در دیدار با وزیر آموزش و پرورش در مورد مناطق محروم استان ایلام که هنوز دانش آموزانشان در کانکس درس می خوانند، اعلام نگرانی کرد و وزیر نیز در خصوص جمع آوری مدارس کانکسی در استان دستور داد تمام مدارس دارای ۱۰ دانش آموز باید از کانکس خارج شوند و برای آن ها مدرسه ساخته شود.

فلاحی با اشاره به کمبود امکانات ورزشی در محلات حاشیه‌ای و فقیرنشین استان پیشنهاد کرد در مدارس  مناطق حاشیه نشین با همکاری بنیاد علوی، زیرساخت‌های زمین های فوتبال این مدارس و چمن مصنوعی آن ها تهیه شود که دکتر نوری در این خصوص تقبل کرد به صورت مشارکتی  زمین های فوتبال این مدارس را به بهره برداری برساند و در این خصوص دستورات لازم را به معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش داد.

نماینده ایلام همچنین پیگیر یکی از مطالبات معلمین زن در استان ایلام و کشور شد و گفت: با توجه به قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده، با درخواست انتقالی معلمان زن موافقت شود که وزیر آموزش و پرورش در این خصوص قول بررسی و پیگیری داد.

فلاحی در دیدار با مهندس «محرابیان» وزیر نیرو،  پیگیر دستور پیشین وزیر در خصوص اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان جهت تکمیل قطعات سه و چهار سامانه گرمسیری شد که در این خصوص وزیر نیرو دستور داد که «با توجه به ضرورت بهره برداری از قطعات ۳ و ۴ سامانه گرمسیری در تکمیل این قطعات تسریع شود.

حل مسئله آب شرب ملکشاهی، تکمیل پروژه های فاضلاب مهران، ایوان و سرابله، تملک منازل روستای سرتنگ زرنه توسط امور آب منطقه ای، حق آبه کشاورزان ایلام از سد شرفشاه و پیگیری سرانجام تعرفه گرمسیری مصرف برق در استان از دیگر مطالبات دکتر فلاحی در این جلسه بود که وزیر نیرو دستورات لازم را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت نفت برای پیگیری مطالبات قبلی و دستورات صادر شده از مهندس اوجی وزیر نفت و مهندس خجسته مهر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران سومین مقصد دکتر فلاحی بود که نتایج آن به زودی به اطلاع مردم شریف استان خواهد رسید.

فلاحی  با مدیرعامل شرکت شستا نیز دیدار کرد و در این دیدار مقرر شد با هماهنگی نماینده ایلام و مسئولین ارشد استان، یک تفاهم نامه بین شرکت شستا و استانداری جهت سرمایه‌گذاری پایدار در استان ایلام بر اساس اولویت های راهبردی آمایش سرزمینی منعقد شود تا این شرکت به نحو تأثیرگذارتری در توسعه ایلام به نقش و وظیفه خود عمل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha