• سه‌شنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1401041409453
  • خبرنگار : 71452

نقش به‎‌سزای المپیاد علمی‌دانشجویی در رشد کیفیت آموزش عالی

نقش به‎‌سزای المپیاد علمی‌دانشجویی در رشد کیفیت آموزش عالی

رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش گفت: برگزاری المپیادها همواره یکی از راه‌های انتخاب برگزیدگان دانشجویی کشور است که باعث تبادل نخبگان با بخش‎های صنعت، خدمات و کشاورزی در کشور شده و در رشد کیفیت آموزش عالی نقش درخور توجهی ایفا کرده است.

به گزارش ایسنا، هفتاد و چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی المپیاد علمی- دانشجویی کشور با حضور رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل، مدیرکل دفتر آزمون‌سازی و روان‌سنجی سازمان سنجش  و روسای کمیته‌های علمی دانشجویی کشور برگزار شد.

دکتر غلامرضا یادگارزاده، رئیس مرکز المپیاد علمی دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش با اشاره به اهداف المپیاد علمی _ دانشجویی کشور گفت: این نشست با هدف بحث و تبادل‌نظر در خصوص مسائل و چالش‌های برگزاری المپیاد علمی- دانشجویی تشکیل شد و روسای کمیته‌های المپیاد علمی دانشجویی کشور درباره انتظارات جامعه علمی از المپیاد دانشجویی، نقش آن در افزایش کیفیت آموزش عالی و مسائل و مشکلات موجود به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

وی افزود: از مهمترین محورهای بحث در این نشست حمایت از برگزیدگان المپیاد، افزایش کیفیت آزمون، بازنگری و بهبود در شیوه اجرا، افزایش مشارکت دانشجویان و دانشگاه‌ها در المپیاد و ایجاد نشاط علمی و افزایش میزان استقبال دانشجویان برای شرکت در المپیاد علمی - دانشجویی کشور بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش، در این جلسه همچنین بر راه‌های ترغیب دانشجویان به شرکت در المپیاد و بازنگری آیین‌نامه اجرایی المپیاد با توجه به ظرفیت‎های موجود و تحولات علم و فناوری تأکید شد. در خاتمه این نشست، روسای کمیته‌های علمی راهکارهای پیشنهادی خود را در خصوص موضوعات مختلف مربوط به المپیاد و پیشبرد اهداف المپیاد دانشجویی ارائه کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha