• سه‌شنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401041409817
  • خبرنگار : 50180

امام جمعه موقت تهران:

بانوان مجاهد در زمینه "جهاد تبیین" پای کار بیایند

بانوان مجاهد در زمینه "جهاد تبیین" پای کار بیایند

ایسنا/کرمانشاه امام جمعه موقت تهران از بانوان مجاهد خواست در زمینه "جهاد تبیین" پای کار بیایند.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امروز(14 تیر) در یادواره ملی شهدای دانش‌آموز دختر- لشگر فرشتگان- که با حضور 800 دانش ‎آموز عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی سراسر کشور در کرمانشاه برگزار شد، از دانش‌آموزان به عنوان نسل نجات بخش انقلاب یاد و ابراز امیدواری کرد: برگزاری این نوع یادواره‌های شهدا بتواند در ایجاد ثبات قدم در دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان فردای کشور در دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب تاثیرگذار واقع شود.

حاج‌علی‌اکبری در ادامه با تاکید بر نقش مهم و تاثیرگذار بانوان مجاهد مسلمان در اجرایی کردن جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری، گفت: بانوان باید رسالت خود را در زمینه جهاد تبیین انجام داده و در تحولات جامعه نقش آفرینی فعال داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تاکنون کارهای زیادی در حوزه جهاد تبیین انجام گرفته، گفت: با این وجود خیلی کار هم باقی مانده که برای انجام آنها همه به ویژه بانوان باید پای کار بیایند.

 حاج‌علی‌اکبری با اشاره به تعابیر مقام معظم رهبری در خصوص نقش بانوان مجاهد مومن در حرکت تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: رسالت بانوان انقلابی بعد از فتوحاتی که در سالهای گذشته، چه در جریان پیروزی انقلاب و چه پس از آن در دوران دفاع مقدس و دیگر مقاطع حساس انجام داده‌اند، این است که به طراحی یک الگوی زندگی متفاوت برای بانوی امروز بپردازند.

وی تاکید کرد: باید نقش تاریخی بانوان مجاهد از صدر اسلام تا به عصر کنونی برجسته شود تا از قِبَل آن شاهد پررنگتر شدن هرچه بیشتر نقش بانوان در عرصه‌های مختلف باشیم.

حاج‌علی‌اکبری در ادامه نوجوانان و جوانان را به مطالعه در مورد سالهای دفاع مقدس توصیه کرد و از آنها خواست حتما کتاب‌هایی مثل کتاب"دا"، " من زنده‌انم"، "دختران هم شهید می‌شوند" و... را بخوانند.

وی در ادامه اشاره ‌ای هم به ناشناخته ماندن جبهه‌های غرب کشور داشت و گفت: کرمانشاه و غرب کشور در حوزه راهیان نور کمتر شناخته شده و یادمانهای این استان نیز تاکنون کمتر معرفی شده‌اند.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به نقش مهم مردم استان کرمانشاه در سالهای دفاع مقدس در دفاع از خاک کشور، گفت: در این استان حماسه‌های بسیار بزرگی رقم خورده که در برخی موارد بخاطر شرایط جغرافیایی منطقه و صعب العبور بودن مناطق و نیز ارتفاعات و قله‌های سربه فلک کشیده آن، جنگ در این جبهه‌ها پیچیده‌تر از دیگر جبهه‌ها بوده است.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به حضور جریان‌های ضدانقلاب در غرب کشور، گفت: در جبهه‌های غرب گاها جریان های ضدانقلاب نیز به دشمنان بعثی اضافه می‌شد و جنگ ترکیبی پیچیده‌ای رقم می‌خورد که مدیریت آن خیلی سخت بود و با این وجود مردم غرب کشور در دفاع از خاک میهن سربلند بیرون آمده‌اند که باید شرح این دلاوری‌ها گفته شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha