• چهارشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401041510256
  • خبرنگار : 71477

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی به ارتش دستور "مجازات سریع" کره‌شمالی در صورت هرگونه اقدام را داد

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی به ارتش دستور "مجازات سریع" کره‌شمالی در صورت هرگونه اقدام را داد

در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به اینکه کره‌شمالی ممکن است نخستین آزمایش اتمی خود طی پنج سال اخیر را انجام دهد، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز (چهارشنبه) به ارتش کشورش دستور داد تا در صورت مشاهده هرگونه اقدام تحریک‌آمیز از سوی پیونگ‌یانگ، اقدامات تلافی‌جویانه "سریع و جدی" انجام دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی که در ماه مه زمام امور این کشور را در دست گرفت، ریاست نخستین نشست خود با فرماندهان ارشد ارتش را بر عهده داشت و در این نشست خواستار بکارگیری توانایی‌های قوی و جدی برای جلوگیری از برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی شد.  

دفتر رئیس‌جمهور پس از دیدار یون با فرماندهان ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی و تفنگداران دریایی ارتش در مقر نظامی Gyeryongdae در 160 کیلومتری جنوب سئول گفت: «(رئیس جمهور) به ارتش ما دستور داد که در صورت انجام یک اقدام تحریک آمیز، سریع و قاطعانه کره شمالی را مجازات کنند. او تاکید کرد که وظیفه ارتش دفاع از جان، مال، سرزمین و حاکمیت مردم به هر قیمتی است و ما باید قاطعانه عزم خود را برای انجام این کار نشان دهیم.

کره شمالی از زمان تحلیف یون در ماه مه، مجموعه ای از آزمایش های موشکی کوتاه و دوربرد را انجام داده است و نشانه‌هایی از آماده شدن برای هفتمین آزمایش هسته‌ای این کشور را نشان داده است.

رئیس‌جمهور یون تاکید کرد که در زمانی که ابهامات امنیتی در جمهوری کره و در شمال شرق آسیا بیش از هر زمان دیگری در حال افزایش است، ما باید یک توان دفاعی قوی برای دفاع از امنیت و منافع ملی کشور تضمین کنیم.

یون خواستار ایجاد یک قابلیت پاسخ قوی شامل سیستم سه محوری برای جلوگیری از استفاده کره شمالی از سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌ها و کاهش پتانسیل آن برای تحریکات شد. سیستم سه محوری به مجازات عظیم و تلافی کره اشاره دارد، یک طرح عملیاتی برای ناتوان کردن رهبری کره شمالی در یک درگیری بزرگ. پلتفرم حمله پیشگیرانه "قطع زنجیر "Kill Chain " و هدف گیری سیستم دفاع هوایی و موشکی کره شمالی.

یون از فرماندهان خواست که به طور کامل در هوش مصنوعی و دیگر پلتفرم‌های علم و فناوری سرمایه‌گذاری کنند تا به رفع کمبود نیرو و آماده شدن برای تهدیدات امنیتی آینده کمک کنند. وی همچنین بر لزوم ایجاد آگاهی دقیق از دشمن و انضباط سخت نظامی برای جلب اعتماد مردم تاکید کرد. علاوه بر این، وی از فرماندهان خواست تا به بهبود زندگی سربازان در پادگان‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

این دفتر گفت: "رئیس جمهور یون به عنوان فرمانده کل، تعهد خود را به ارائه پشتیبانی فعال برای ایجاد یک موقعیت دفاعی که در آن ارتش ما بتواند بجنگد و پیروز شود، و برای دستیابی به نوآوری دفاعی ملی ابراز کرد."

کره شمالی در سال جاری میلادی با سرعتی بی‌سابقه آزمایش‌های اتمی انجام داده است و گمان می‌رود که در حال آماده شدن برای هفتمین آزمایش اتمی خود باشد.  

همزمان با اینکه واشنگتن، سئول و کره شمالی وارد یک سیکل نمایش تسلیحاتی شده‌اند، این نشست نظامی یک روز پس از آن برگزار شد که جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ ای نیروی هوایی آمریکا برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ علنا وارد کره جنوبی شدند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای گفت: یون سوک یول تاکید کرد که توانایی‌های دفاعی قوی باید برای حفاظت از منافع ملی و امنیتی کشور آماده باشند چرا که بی‌ثباتی‌های امنیتی در اطراف کره جنوبی و شمال شرق آسیا بیش از هر زمان دیگری رو به افزایش است.

یون سوک یول هفته گذشته با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در حاشیه نشست ناتو در مادرید دیدار کرد و آنها موافقت کردند تا راه‌های بیشتری را برای تقویت بازدارندگی در برابر کره شمالی بررسی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha