• چهارشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401041510806
  • خبرنگار : 71661

جنگ اوکراین، عامل احتمالی تفرقه در نشست آتی گروه ۲۰

جنگ اوکراین، عامل احتمالی تفرقه در نشست آتی گروه ۲۰

وزرای خارجه گروه ۲۰ روز پنجشنبه و جمعه در اندونزی با یکدیگر دیدار می‌کنند تا به جنگ اوکراین و تاثیرات آن بر امنیت انرژی و مواد غذایی در جهان بپردازند، اما بسیاری باور دارند این اجلاس اختلافات بیشتری ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، با این حال بسیاری بر این باورند که این گفت‌وگوها نه تنها اتحاد ایجاد نکرده، بلکه اختلافات فعلی را نیز به دلیل مناقشه اوکراین بیشتر می‌کند.

آنتونی بلینکن، سرگئی لاوروف و وانگ یی، وزرای امور خارجه آمریکا، روسیه و چین نیز در این نشست شرکت خواهند کرد، نشستی که مقدمه‌ای بر اجلاس سران گروه ۲۰ در ماه نوامبر خواهد بود.

از ماه ژانویه، این نخستین باری است که بلینکن و لاوروف نه تنها در یک شهر، بلکه در یک ساختمان در کنار هم قرار دارند.

هیچ نشانه‌ای مبنی بر این که این دو به صورت مجزا با یکدیگر دیدار خواهند داشت وجود ندارد، اما حتی در صورت عدم دیدار دوجانبه، ممکن است بلینکن با بحث‌های دشواری مواجه باشد.

وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه اعلام کرد که بلینکن گفت‌وگوهایی دوجانبه با وانگ یی خواهد داشت، آن هم در زمانی که روابط آمریکا و چین به دلیل روابط دوستانه پکن و مسکو وخیم‌تر شده است.

بر خلاف اجلاس اخیر اتحاد ناتو در مادرید، بلینکن در این نشست دو روزه خود را در میان دیپلمات‌های کشورهایی خواهد یافت که نگران رویکرد آمریکا در قبال اوکراین بوده و نسبت به آن نگران هستند.

مقامات آمریکا می‌گویند که علاوه بر وانگ یی، بلینکن با همتایانی دیدار خواهد داشت که تاکنون با آن‌ها درباره حمله روسیه به صورت رو در رو گفت‌وگو نداشته است، خصوصا هند که به رغم تلاش‌های غرب برای قطع درآمدهای نفتی روسیه، خرید نفت مسکو را افزایش داده است.

وزارت خارجه آمریکا در اعلام برنامه دیدار دوجانبه بلینکن و وانگ یی، اشاره چندانی به امکان دیدار با لاوروف نکرد. بلینکن از زمان حمله روسیه به اوکراین، از ملاقات مستقیم با این همتای روس خود اجتناب کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد، دیداری رسمی میان بلینکن و لاوروف در کار نخواهد بود. مقامات آمریکا پبل و در خلال حمله روسیه به اوکراین، لاوروف را به «جدی نبودن» متهم کردند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: می‌خواهیم طرف روس درباره دیپلماسی جدیت به خرج دهد، اما هنوز شاهد این مسئله نبوده‌ایم. می‌خواهیم روس‌ها به ما دلیلی برای دیدار دوجانبه بدهند، با سرگئی لاوروف، اما تنها چیزی که از مسکو می‌رسد خشونت و تهاجم بیشتر علیه اوکراین و مردمش است.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گویند تا زمانی که جنگ اوکراین ادامه دارد، ارتباطات و گفت‌وگوهای آمریکا و روسیه به روال سابق بازنمی‌گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۴-۱۶ ۱۲:۱۲

روسیه و چین دومین و سومین کشور های قدرتمند جهان هستند مطمئن باشید میتونند اروپا رو با خاک یکسان کنند