• چهارشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401041510972
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

گلایه از محدودیت تعداد سیلوهای ذخیره گندم و کالاهای اساسی در خراسان جنوبی

گلایه از محدودیت تعداد سیلوهای ذخیره گندم و کالاهای اساسی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط ویژه استان، تعداد سیلوهای ذخیره گندم و کالاهای اساسی در استان محدود است و نیاز به افزایش ظرفیت داریم.

سید محمدرضا طالبی، امروز چهارشنبه ۱۵ تیر در آیین تکریم و معارفه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان که با حضور معاون بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برگزار شد، افزود: وضعیت ذخیره‌سازی گندم در سطح استان نسبتا مطلوب اما در نوسان است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی استانی مرزی بوده و تنها حمل و نقل جاده‌ای را دارد باید ظرفیت ذخیره‌سازی کالا افزایش یابد تا در صورت بروز مشکل در حوزه کالاهای استراتژیک دچار چالش نشویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: فاصله برخی شهرستان‌ها تا مرکز استان ۳۰۰ کیلومتر است در حالی که تمامی شهرها دارای سیلوی ذخیره کالا نیستند و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر در جامعه درگیر یک‌ جنگ تمام عیار ترکیبی هستیم که یکی از مولفه‌های جنگ اقتصادی بوده و دشمن امنیت غذایی مردم را مورد هدف قرار داده است.

طالبی با بیان اینکه ۴۶ درصد از امنیت غذایی در حوزه گندم و محصولات آن تعریف شده است، اظهار داشت: گندم از محصولات استراتژیک دنیا بوده که همه کشورها به دنبال خوداکتفایی در تولید این محصول هستند.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی در این محصول در کشور و به ویژه خراسان‌جنوبی باید به سمت استفاده از روش‌های نوین آبیاری، استفاده از کود و بذر مناسب و ارتقای سطح زیر کشت رفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با همتی که از مجموعه جهاد کشاورزی استان سراغ داریم امیدواریم در آینده‌های نزدیک به این خواسته جامعه عمل بپوشانیم.

مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: اقتصاد نبض تپنده هر دولت، مملکت و سرزمینی است که اگر خوب نباشد ناکارآمدی و خیلی چالش‌ها و مشکلات را در پی خواهد داشت.

وی افزود: شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران نقش بسیار مهمی در حوزه اقتصادی کشور ایفا می‌کند و وظیفه بسیار مهم تامین، واردات، خرید تضمینی کالای داخلی و ذخیره کالاهای استراتژیک را بر عهده دارد.

وی با اشاره به طرح خرید تضمینی گندم بیان کرد: خرید تضمینی گندم امسال نه تنها در استان که در سایر نقاط کشور بالای سه برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال اقبال کشاورزان در تحویل گندم مازاد خیلی خوب بوده است، اظهار داشت: سال گذشته شاید این طرح زیاد جدی گرفته نشد اما امسال وضعیت فرق کرده است.

در این آیین از زحمات پنج ساله مجید اسداللهی مدیرکل سابق غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی قدردانی و میثم پیشدادیان به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha