• پنجشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401041611031
  • خبرنگار : 50250

کاهش ۲.۸ درصدی نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری در بهار امسال

کاهش ۲.۸ درصدی نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری در بهار امسال

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس نتایج طرح نیروی کار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری این استان در سه ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۸ درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری علی شهریارپور، اظهار کرد: براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار بهار امسال به تفکیک استان‌ها که از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده، ۹.۲ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) در سطح کشور و ۱۰.۶ درصد از جمعیت فعال این استان بیکار بوده‌اند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری نشان می‌دهد که این شاخص در چهارمحال و بختیاری نسبت به بهار سال گذشته ۲.۸ درصد کاهش داشته است.

شهریارپور تصریح کرد: با کاهش محسوس نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری، فاصله میان نرخ بیکاری این استان و کشور به کمترین میزان خود سال‌های اخیر رسیده اما همچنان نرخ بیکاری استان از شاخص متناظر کشوری اندکی بالاتر است.

وی یادآور شد: از نظر نرخ بیکاری در بهار امسال، چهارمحال و بختیاری پس از استان‌های کرمانشاه، هرمزگان، خوزستان، لرستان، سیستان و بلوچستان و ایلام رتبه هفتم نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: براساس این آمار همچنین بالاترین نرخ بیکاری بهار امسال با ۱۵.۴ درصد به کرمانشاه و کمترین آن با ۵.۴ درصد به زنجان اختصاص دارد.

شهریارپور گفت: در بهار امسال نرخ مشارکت اقتصادی در چهارمحال و بختیاری ۴۰.۵ درصد و شاخص متناظر کشوری آن ۴۰.۹ درصد بوده که مقایسه این اعداد با نتایج بهار ۱۴۰۰ نشان دهنده روند کاهشی نرخ مشارکت اقتصادی در  استان نسبت به کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha