• پنجشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401041611159
  • خبرنگار : 50093

فرماندار مشهد خبر داد

تجهیز ۸۵ درصد نانوایی‌های مشهد به کارتخوان هوشمند

تجهیز ۸۵ درصد نانوایی‌های مشهد به کارتخوان هوشمند

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار مشهد گفت: ۸۵ درصد از نانوایی‌های مشهد به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شده‌اند. در صورت رفع مشکل ۱۵ درصد باقیمانده در اسرع وقت کارتخوان آنان نیز نصب خواهد شد.

محسن داوری امروز ۱۶ تیرماه در نشست خبری با اشاره به اینکه اتحادیه صنف نانوایان از جمله اتحادیه‌هایی است که به دلیل توزیع آرد یارانه‌ای نیازمند نظارت ویژه‌ای است، اظهار کرد: حدود ۲۰ روز گذشته اولین کارتخوان هوشمند در یکی از نانوایی‌ها در قاسم‌آباد نصب شد که قول دادیم تا ۱۵ تیر تمام کارتخوان‌های هوشمند نانوایی‌ها در مشهد نصب شود. 

وی افزود: ۸۵ درصد از نانوایی‌های مشهد به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شده‌اند. دستگاه کارتخوان ۱۵ درصد باقیمانده نیز آماده است، اما به دلیل برخی از مشکلات، نمی‌توانند این دستگاه را در نانوایی نصب کنند. مشکلات مالیاتی، نظارت‌های بهداشتی به دلیل جابجایی‌ها و اخذ برخی از مجوزها مشکلات این دسته از نانوایی‌ها است. در نصب دستگاه کارتخوان هوشمند آمادگی کامل داریم و هر نانوایی که مشکل خود را رفع کند این دستگاه در آن نصب خواهد شد.

فرماندار مشهد گفت: در استان‌های کوچک که به اندازه یک چهارم شهر مشهد هستند هنوز دستگاه کارتخوان هوشمند نصب نشده است. 

داوری در خصوص نحوه خرید نان توسط اتباع خاطرنشان کرد: تمامی اتباع باید در طرح آمایش شرکت کنند، عدم شرکت آنان در این طرح به این معنا است که نمی‌خواهند از خدمات استفاده کنند. بنا است نظام در خصوص اتباع تعیین تکلیف کند. قطعا برای کسانی تعیین تکلیف می‌شود که سرشماری شوند. آنانی که سرشماری نشوند قطعا برایشان تعیین تکلیف نخواهد شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه تکلیف نانوایی‌ها مشخص شده، هیچ شلوغی در نانوایی‌های مشهد نداریم. حضور ۷ تا ۱۰ نفر در صف نانوایی امری طبیعی است و اگر در یک نانوایی این تعداد از افراد در صف حضور نداشته باشند، آن دیگر نانوایی نخواهد بود. 

فرماندار مشهد گفت: اجرای طرح یارانه‌سازی هوشمند نان قطعا بدون اشکال نخواهد بود. احتمال عرضه آرد خارج از شبکه نیز وجود دارد. در هر جامعه یک درصد احتمال دارد تعدادی از این طرح خسارت ببینند.

داوری تصریح کرد: مردم توجه داشته باشند که به عنوان مثال نانوا برای آنان ۲۰ عدد نان سفارش ندهد و سپس ۱۵ نان تحویل داد. نانوا به تعدادی که نان می‌فروشد یارانه آرد دریافت می‌کند. مردم باید آگاهانه خرید کنند. نانی که ارائه می‌شود قیمت آن در دستگاه مشخص و قیمت آن در تمام نقاط شهر نیز یکسان است. در حال حاضر هیچ مشکل جدی وجود ندارد و اجرای این طرح برای برخی از افراد متخلف مشکل ایجاد کرده است. برخی از نانوایی‌ها حاضر نبودند این دستگاه را بپذیرند، لذا ما آنان را محکوم کردیم.

وی ادامه داد: باید فرهنگ‌سازی شود که مردم و نانوایی‌ها بدون کارت بانکی عملیات خرید را انجام ندهند. در گام بعدی این طرح شاید به این شکل نباشد که بتوان با پول نقد نان خریداری کرد. کارتخوان یک نانوایی که کار نکند قطعا حد و حدودی برای آن لحاظ خواهد شد.

فرماندار مشهد گفت: پلاستیک از اهدافی بود که نظارت شامل آن می‌شد. قیمت پلاستیک ۵۰۰ تومان است و اگر کسی ۱۰۰۰ تومان بابت آن بپردازد، خودش اشتباه کرده و نانوایی نیز تخلف کرده است. کیفیت نان نیز منافاتی با این طرح ندارد. نظارت بر نانوایی‌ها همانند گذشته با شدت ادامه دارد و سامانه ۱۲۴ کماکان پاسخگو است تا اگر تخلفی صورت گرفت به آن رسیدگی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha