• پنجشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401041611341
  • خبرنگار : 50093

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی:

فرایند خرید و قیمت نان برای شهروندان و اتباع هیچ تغییری نکرده است

فرایند خرید و قیمت نان برای شهروندان و اتباع هیچ تغییری نکرده است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر همه چیز در شرایط عادی قرار دارد و هیچ تغییر قیمتی در نان حتی برای اتباع و خرید به صورت نقدی نسبت به قبل رخ نداده است.

وحیدرضا فریدونی در نشست خبری نصب دستگاه‌های هوشمند در نانوایی‌های سطح شهر مشهد که در سالن جلسات فرماندار مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌های آرد یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر بود. در سال جاری قیمت خرید گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است، اما برای تامین نان مردم، گندم به نرخ ۶۶۵ و ۹۰۰ تومان در اختیار واحدهای آردسازی قرار می‌گیرد. در اجرای این طرح هیچگونه تغییر نرخی در نان برای مردم ایجاد نخواهد شد. 

وی افزود: ضرورت اجرای این طرح ایجاب می‌کرد تا یارانه به شکل هدفمند به دست جامعه مصرف کننده برسد. یکی از اصلی‌ترین اثرات آن این بود که قابلیت نظارت به شکل آنلاین بر روی سیستم را ایجاد می‌کند تا خدمت‌گذاری به مردم به شکل وسیع‌تری شکل بگیرد. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی یادآور شد: مردم نان موردنیازشان را از طریق دستگاه‌های نصب شده خریداری کنند. کارتخوان‌های هوشمند شرایط خاصی دارد و می‌توانند در اجرای این ‌طرح کمک کند تا ارائه خدمات به مردم تسهیل شود.

فریدونی بیان کرد: در این فاز برای مردم محدودیتی ایجاد نشده است. باید فرهنگ‌سازی شود تا مردم در حد امکان برای خرید نان از این دستگاه‌ها استفاده کنند. از مردم تقاضا داریم که با حضور در نانوایی شخصا از دستگاه استفاده کرده و سفارش خود را ثبت کنند. 

وی خاطرنشان کرد: آرد یک کالای یارانه‌ای است و به واحدی ارائه می‌شود که دارای شناسنامه صنفی باشد. اغلب‌ واحدهایی که کارتخوان هوشمند دریافت نکرده‌اند در همین زمینه مشکل دارند. این واحدها مهلت محدودی دارند تا با مراجعه به اتحادیه مربوطه و با جواز کسب معتبر، مشکل خود را رفع کنند. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: انتظار داریم با اجرایی شدن چندگام در این طرح، مصرف آرد تغییر چشمگیری داشته باشد. متاسفانه برخی مواقع عرضه آرد خارج از شبکه وجود دارد. این فرایند باعث می‌شود نظارت جدی بر توزیع آرد صورت بگیرد. 

فریدونی عنوان کرد: هم اکنون در یک زمان گذار قرار داریم. قطعا در اوایل هر کاری برخی مسائل و ناآشنایی‌هایی وجود دارد. در حال حاضر که دستگاه‌ها نصب شده هر شب راس ساعت ۲۴ شب، ۱۵ درصد از فروش نان به عنوان تشویق به حساب نانوا واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هیچ محدودیتی برای خرید نان وجود ندارد، اما وقتی شخصی ۱۰۰ عدد نان خریداری می‌کند برای نانوا هشداری ارسال می‌شود که ۱۰۰ عدد نان به صورت یکجا فروخته است. مکان‌هایی که مصارف عمده دارند باید در سامانه تعریف شوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در خصوص نحوه خرید اتباع در این طرح یادآور شد: هر کدام از اتباع در طرح آمایش شرکت نکنند باید نان را به قیمت آزاد خریداری کنند، البته در حال حاضر همه چیز در شرایط عادی قرار دارد و هیچ تغییر قیمتی در نان حتی برای اتباع و خرید به صورت نقدی نسبت به قبل رخ نداده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha