• پنجشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401041611433
  • خبرنگار : 50491

استاندار گلستان:

گلستان نیاز «تاتارستان» به محصولات باغی را تأمین می‌کند

گلستان نیاز «تاتارستان» به محصولات باغی را تأمین می‌کند

ایسنا/گلستان استاندار گلستان گفت: استان گلستان می تواند نیاز «تاتارستان» روسیه به محصولات باغی را تأمین کند.

دکتر زنگانه استاندار گلستان در دیدار با رییس اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری تاتارستان روسیه اظهار کرد: تولیدات پتروشیمی و صادرات آن به هندوستان می‌تواند از طریق اینچه برون انجام شود، جمهوری تاتارستان در حوزه نهاده های دامی و خوراک دام و همچنین صنایع پشتیبان حوزه کشاورزی و مواد اولیه برای تولید روغن نیاز استان گلستان را تامین و استان گلستان هم می تواند نیاز به محصولات باغی تاتارستان را تامین کند.

وی با بیان اینکه علاوه بر امکان حمل و نقل دریایی، استان گلستان در منطقه آزاد اینچه برون، نقطه ورودی کریدور شمال جنوب است، افزود: مشوق های خوبی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد وجود دارد و امکان انتقال کالا و صادرات از کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای آزاد را فراهم می کند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه جمهوری تاتارستان و ایران و به ویژه استان گلستان در حوزه های فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و فعالیت های کشاورزی قرابت های زیادی دارند، بیان کرد: در زمینه های علمی، دانش بنیان و توسعه صنعت پشتیبان حوزه کشاورزی و تبادل نهاده های دامی می توانیم همکاری های خوبی داشته باشیم.

استاندار گلستان همچنین در ادامه سفر خود در ملاقات با وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری تاتارستان اظهار کرد: تاسیس نمایندگی اتاق تعاون استان گلستان در تاتارستان و در شهر کازان موجب توسعه مراودات در حوزه اشتغال و تجارت می شود.

علی محمد زنگانه با بیان اینکه گلستان دو مرکز کاریابی بین المللی دارد که می تواند نیروی کار به خارج از کشور اعزام کند، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم مراودات خوبی در حوزه کاریابی بین المللی و همچنین تقویت تعاونی ها به عنوان بخش مردمی اقتصاد داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha