• جمعه / ۱۷ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401041711729
  • خبرنگار : 50469

فلاحی:

دولت کار و کرامت حقوق ضایع شده مردم ایلام را در حوزه نفت و گاز برگرداند

دولت کار و کرامت حقوق ضایع شده مردم ایلام را در حوزه نفت و گاز  برگرداند

ایسنا/ایلام نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت:  انتظار داریم وزارت نفت همراهی قانونی را در بحث تاسیس شرکت بهره برداری نفت و گاز داشته باشد و این حق ضایع شده‌ در ادوار مختلف، در دولت کار و کرامت به مردم برگردد.

دکتر «سارا فلاحی» در نشستی در استانداری ایلام با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، اظهار کرد: استان بسیار ثروتمندی هستیم و انتظار داریم این ثروتها به شکل قانونی و آنچه سهم مردم استان ایلام است سر سفره های مردم ایلام بیاید، اگر شما فقط قانون را در رابطه با مردم ایلام اجرا بکنید ما نیاز به رانت و چانه زنی نداریم، ما فقط می‌خواهیم قانون نسبت به مردم ایلام اجرا شود.

وی گفت:  استان ایلام باید به عنوان یک منطقه استراتژیک مورد توجه شما قرار بگیرد نه به عنوان یک منطقه محروم که صرفا وزارت نفت بخواهد با پول اندکی به عنوان مسئولیت اجتماعی بخشی از این محرومیت‌ها را بزداید.

فلاحی با بیان اینکه ما نیازمند صدقه و نذورات نیستیم، گفت:  ما می توانیم به تمام کشور خدمات دهیم، ما از دولت کار و کرامت می خواهیم در استان ایلام کار کند و کرامت مردم ما حفظ شود، کرامت مردم ایلام زمانی حفظ می شود که ثروتی که متعلق به مردم است حداقل مدیریت این ثروت هم در دست مردم این استان باشد، کرامت مردم زمانی حفظ می شود که میادین مشترک این استان مورد توجه جدی قرار بگیرد.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  انتظار داریم وزارت نفت همراهی قانونی را در بحث تاسیس شرکت بهره برداری نفت و گاز را داشته باشد، انتظار داریم اگر حقی از مردم ایلام ضایع شده است، که در ادوار مختلف این اتفاق افتاده است در دولت کار و کرامت این حق برگردد ، ما انتظار داریم لابی هایی و رانتهایی که به راه افتاده تا مردم ایلام را از این حق محروم کند شما در وزارت نفت در برابر آن بایستید و از حق مردم دفاع کنید. 

فلاحی با بیان اینکه صندلی‌های مسئولیت ما موقتی است، اما اگر ما توانستیم یک حقی را به صاحب حق برگردانیم بزرگترین خدمت را به نظام جمهوری اسلامی داشته ایم، گفت:  امیدواریم در این دوران موقت مسئولیت حداقل گردن فراز بگیریم که در ازدحام هیاهوها توانستیم حق مردمی که ۸ سال جنگیدند و حق بر گردن تمام ملت ایران دارند را ما احقاق کردیم.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از حقوق مردم ایلام در حوزه نفت و گاز ضایع شده است و اجازه ندهید در خصوص استان ما تصمیمات غیرکارشناسی گرفته شود، تصریح کرد: در حوزه نفت و گاز انتظار داریم نگاه عادلانه باشد، متاسفانه امروز لابی های قدرت اجازه نمی دهد مسئولیت در این شرکت به بچه های ایلام داده شود،نگاه قبیله ای به مقوله اقتصادی نفت و گاز چه قبیله سیاسی باشد و چه قبیله نسبی باشد، خانمانسوز است.

فلاحی ادامه داد:  اینکه پیمانکارانی که در استان ما هستند فرزندان ایلام را تحقیر می کنند و حتی اجازه نمی دهند که کار کارگری هم انجام دهند برای ما قابل قبول نیست و در برابر این زیاده خواهی ها می استیم و انتظار داریم شما جلوتر از ما بایستید.

وی تصریح کرد: پیمانکاری که با تشر با فرزند ایلامی صحبت می‌کند حق ندارد منت بر سر بچه‌های ایلام بگذارد و احساس کند بیشتر از بچه های ایلام می داند، در هر نقطه پرت جغرافیایی این استان نخبگان را در حوزه های نفت و گاز پرورش دادیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در پشت تریبون ها به عنوان قهرمانان از مردم ما یاد شده اما در مرحله عمل شاخص های قهرمانی این مردم زده شده و انتظار داریم در دولت انقلابی دولت رئیسی شاخص های قهرمانی، کرامت و عظمت مردم ایلام را ارتقا دهید.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha