• جمعه / ۱۷ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401041711822
  • منبع : نمایندگی اردبیل

امام جمعه اردبیل:

رمز موفقیت برنامه‌های اقتصادی همراهی مردم است

رمز موفقیت برنامه‌های اقتصادی همراهی مردم است

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دولت در حل مشکلات اقتصادی و موفقیت در برنامه‌های پیش رو به همراهی مردم نیاز دارد.

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با گلایه از صف‌های طولانی نان در نانوایی‌ها و به زحمت افتادن مردم در این موضوع اظهار کرد: از مسئولان استان مخصوصاً از مدیریت ارشد استان می‌خواهم در خصوص نان تدابیر جدی اتخاذ نمایند این ظلم بزرگی به نظام است که بالاترین یارانه را برای نان پرداخت می‌کند و با قیمتی که در هیچ نقطه دنیا با آن قیمت نان نمی‌دهند نان تهیه می‌کند اما در صف‌های طولانی نان مردم اظهار ناراحتی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص هم مسئولان و هم مردم و نانوایان مسئولیت دارند از مسئولان انتظار درایت، برنامه‌ریزی و نظارت است و از نانوایان امانت‌داری و از مردم نیز می‌خواهیم قانون را دور نزنند مثلاً اگر دو عدد نان می‌خواهیم برای 10 عدد کارت نکشیم تا هشت عدد آن را به نانوا بفروشیم طبعا او با این کار پخت را سریعاً تعطیل خواهد کرد و خواهد گفت سهم امروز را فروختم!

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه رمز موفقیت در تمام برنامه‌ریزی‌های اقتصادی دولت، همکاری ملت بزرگ ماست، افزود: بدون همکاری ملت و بدون ارتقاء فرهنگ عمومی هر برنامه پیشرفته محکوم به شکست است در خصوص نان هیچ سهمیه‌ای نسبت به گذشته کم نشده بلکه اضافه هم شده است نظارت مسئولان، امانت داری نانوایان عزیز و تحقق احساس جمعی در ملت بزرگ ما همه مشکلات را حل می کند.

عاملی یارانه کالاها را ثروت مردم برشمرد و عنوان کرد: یارانه در تمام کالاها ثروت خود ملت است و از همه سزاوارتر بر حفظ ثروت ملت، خود ملت بزرگ ماست خرید اضافی نان و اسراف یا خرید اضافی برای مصارف غیر انسانی یا خرید اضافی برای فروش آزاد مدیونیت بسیار سنگین درست می‌کند چنین شخصی مدیون یک ملت می‌شود و کار او مصداق اسراف و ناشکری است و خداوند هم برای اسراف و هم برای ناشکری وعده عذاب شدید داده است.

وی در خاتمه با اشاره به شروع عزاداری اردبیل تصریح کرد: عزاداری اردبیل از ۸ ذی‌الحجه که امام حسین با دستور جبرئیل از مکه خارج شد شروع می‌شود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha