• جمعه / ۱۷ تیر ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401041711875
  • خبرنگار : 50130

مطالبات نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اداری از رییس جمهور؛

بسیاری از شاخص های کردستان پایین تر از میانگین کشوری است

بسیاری از شاخص های کردستان پایین تر از میانگین کشوری است

ایسنا/کردستان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت توسعه در استان کردستان، بسیاری از شاخص های توسعه استان را پایین تر از میانگین کشوری اعلام کرد.

زندیان، امروز جمعه (17 تیرماه) در شورای اداری استان کردستان، که با حضور رییس جمهور برگزار شد اظهار کرد: مسایل مطرح شده به معنی نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب نیست، اما آقای رییس جمهور بسیاری از شاخص های استان کردستان پایین تر از میانگین کشوری است.

 وی نرخ رشد جمعیت منفی و وضعیت نامناسب جاده های شهرستان بیجار را عامل بسیار نامناسبی برای این شهرستان دانست و افزود: مقام معظم رهبری در سفر خود به استان کردستان، خطاب به بیجاری ها تاکید کرد، بمانید و بیجار را ااد کنید؛ اکنون با گذشت چند سال از فرمایش ایشان هنوز هیچ پیشرفت و اقدامی در این زمینه در بیجار صورت نگرفته است. 

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب جاده های استان به ویژه شهرستان بیجار عنوان کرد: در فهرست هفت بندی توسعه راه های استان کردستان، محوری که 5 مهندس و نخبه هوافضای سپاه و فیزیکدان برجسته در آنجا شهید شدند هیچ پیشرفتی نداشته است.

وی کردستان را تشنه آب ذکر کرد و افزود: سالانه 11 میلی متر مکعب آب در کردستان جاری است اما استان هنوز تشنه است.

زندیان، قروه و بیجار را غله استان کردستان ذکر کرد و افزود: متاسفانه بیجار فقط 8 درصد اراضی کشت آبی دارد و حقابه تنها سد بیجار به زنجان و همدان داده شده است؛ این در حالی است که همدان هیچ گونه کسری آبی ندارد و این موضوع مشکوک است.

گرانی، مهم ترین مطالبه مردم است

شیوا قاسمی پور، در ادامه این جلسه، مهم ترین مطالبه مردم را گرانی ها در تمام زمینه ها دانست و اظهار کرد: کمر مردم زیر بار گرانی ها خم شده است و باید فکری به حال مردم کرد.

وی افزود: کردستان علی رغم پتانسیل های خدادای فراوان، امروز متاسفانه با آمار بالای بیکاری و پدیده کولبری دست و پنجه نرم می کند.

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی، کردستان را نیازمند اعتبارات و توجه ویژه دانست.

وی، ساماندهی مرز بین المللی مرز باشماق، تعلق سود مرز به مرزنشینان، توسعه راه های استان، توسعه ریلی و فرودگاهی، توریسم درمانی، تکمیل ایستگاه های پمپاژ آب برای باغات، وضعیت بازنشستگان را از جمله مطالبات مردم استان ذکر کرد.

به گفته قاسمی پور، حذف بومی گزینی در استان های مرزی مشکلات استان را بسیار بیشتر کرده است که باید این مهم ودانشگاه کردستان به عنوان دانشگاه مادر در استان مورد توجه قرار گیرد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha