• شنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401041812215
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

رنگ قرمز کرونایی به نقشه خراسان جنوبی بازگشت

رنگ قرمز کرونایی به نقشه خراسان جنوبی بازگشت

ایسنا/خراسان جنوبی دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در  خراسان جنوبی اظهار کرد: در جدیدترین نقشه کرونایی شهرستان فردوس در استان خراسان جنوبی یکی از چهار شهرستان قرمز کشور اعلام شد.

غلامرضا شریف زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از پانزدهم اردیبهشت تا ۴ تیر روزانه به طور متوسط کمتر از ۵ مورد مبتلا در استان شناسایی شده که در ۴ تیرماه تعداد مبتلایان به ۱۶ نفر رسید این درحالی است که پنج شنبه هفته گذشته پس از حدود دو هفته،  از مجموع ۱۵۸ تست مولکولی و سریع انجام شده، ۸۱ نفر مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در استان در مدت دو هفته، پنج برابر افزایش داشته است، تصریح کرد: پس از حدود دو ماه این تعداد مبتلا در تمامی شهرستان‌های استان شناسایی شد که از این تعداد ، ۱۳ مبتلا مربوط به شهرستان بشرویه، ۲۳ مورد بیرجند،  شهرستانهای خوسف و درمیان هرکدام یک مورد، زیرکوه ، نهبندان و سربیشه هرکدام دو مورد، سرایان و طبس هرکدام ۶ مورد، ۱۶ مورد در فردوس و ۹ مرود در شهرستان قائنات شناسایی شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۲۰  بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۳ نفر کرونا مثبتند و یک مورد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است و خوشبختانه در شبانه روز گذشته موردی از فوت ناشی از این بیماری در استان ثبت نشد و مجموع موارد همان هزار و ۴۴۸ نفر ثابت ماند.

شریف زاده با بیان اینکه اکنون شهرستان‌های بیرجند، درمیان، خوسف، بشرویه، سرایان، قاین و طبس در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، خاطرنشان کرد: سه شهرستان زیرکوه، سربیشه و نهبندان نیز وضعیت آبی کرونایی دارند.

وی یادآور شد: مردم به یاد داشته باشند کرونا هنوز به پایان نرسید و باید در محل‌های سربسته از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی بهره ببرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha