• شنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401041812311

مدیر مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش استان مطرح کرد

افزایش ثبت‌ نام در مدارس غیرانتفاعی خراسان رضوی در دوران کرونا

افزایش ثبت‌ نام در مدارس غیرانتفاعی خراسان رضوی در دوران کرونا

ایسنا/خراسان رضوی مدیر اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر دولتی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به جهت اینکه در این مدارس آموزش‌های مجازی با کیفیت‌تری به دانش‌آموزان ارائه می‌شد، در دوران کرونا تعداد ثبت‌ نام‌های مدارس غیر انتفاعی در استان بیشتر شده است. در مجموع طی سال گذشته حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز مازاد بر سهمیه در مدارس غیرانتفاعی استان ثبت‌ نام شده‌اند.

غلامرضا نیک‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شهریه مدارس غیرانتفاعی برای سال تحصیلی جدید بیان کرد: شهریه مدارس غیرانتفاعی برای سال تحصیلی پیش‌ رو از سه میلیون و ۵۰۰ هزار در مدارس ابتدایی تا ۲۲ میلیون تومان در دبیرستان‌ها متغییر است.

وی تصریح کرد: شهریه مواردی مثل کلاس‌های فوق برنامه یا هزینه سرویس را در بر نمی‌گیرد و صرفا هزینه آموزش کتب و دروس وزارتی است. هزینه‌ای که مدارس برای کلاس‌های فوق برنامه اخذ می‌کنند، جدا از مبلغ شهریه است. ثبت‌ نام در کلاس‌های فوق برنامه اجباری نیست و والدین با میل و اختیار خود می‌توانند فرزندشان را در این کلاس‌ها ثبت نام کنند. اگر مدرسه والدین را در ثبت نام این کلاس‌ها اجبار کرد، والدین می‌توانند نسبت به ثبت شکایات خود در سامانه‌ پیامکی یا سایت مربوطه اقدام کنند. والدین دانش‌آموزان برای ثبت‌ نام فرزندانشان در مدارس غیر انتفاعی باید به خود مدارس و سایت‌های‌شان مراجعه کنند.

مدیر اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص گزارش‌های واصله درباره توقف فعالیت آموزشی برخی مدارس غیرانتفاعی برای سال تحصیلی جدید عنوان کرد: تاکنون هیچ مدرسه‌ای به اداره برای لغو خدمات‌دهی آموزشی مراجعه نکرده است. اگر مدرسه‌ای بخواهد توقف فعالیت آموزشی خود را اعلام کند، باید به اداره تقاضا بدهد و اداره بعد از بررسی تقاضا موافقت یا مخالفت خود را به آن ابلاغ می‌کند.

نیک‌پور اظهار کرد: خراسان رضوی ۱۶۰ هزار دانش‌آموز در ۱۷۰۰ مدرسه غیر دولتی دارد که ۱۰۰ هزار نفر از این تعداد در مشهد و بقیه در سطح استان مشغول تحصیل هستند.

وی در خصوص بازرسی و رصد تخلفات در مدارس غیرانتفاعی گفت: بنری برای شهریه، سامانه پیامکی و سایت ثبت شکایات تهیه شده و به مدارس ارسال شده و مدارس موظفند این بنر را در معرض دید قرار دهند. همچنین بازرسان ادارات محل در حال بازرسی و رصد مدارس هستند. در مجموع در طول هفته سه روز به رصد و بازرسی مدارس اختصاص یافته است.

مدیر اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش خراسان رضوی درباره رسیدگی به شکایات خاطرنشان کرد: در زمینه موضوع شهریه مشکلی در استان نداریم. بیشتر شکایات اولیا درباره کلاس و فعالیت‌های فوق برنامه مدارس است. ایرادی که در سال گذشته وجود داشت، به جهت مشخص نبودن نوع آموزش، اعلام شدن شهریه به صورت علی‌الحساب بود. این موضوع شکایات بسیاری را به دنبال داشت که عمده آن‌ مربوط به همین موضوع دریافت اضافه بر سازمان شهریه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha